Organische groei Publicis 1,6 procent


De groei heeft alles te maken met de acquisitie van Bcom3 in de tweede helft van 2002. De organische groei bij Publicis was 1,6 procent voor het tweede kwartaal. Het was de eerste groei sinds 2001. Toch waren er markten die hier niet aan bijdroegen, met name in Europa. Publicis noemt Nederland en Frankrijk als de meest tegenvallende markten, Duitsland en Italië vertonen herstel. Topman Maurice Levy noemt de groei van het organisch inkomen wel ‘bemoedigend’.
Sir Martin Sorrell's WPP Group wil zijn belang van 25 procent in ZenithOptimedia (verkregen met de overname van Cordiant) aan Publicis verkopen voor de volle 75 miljoen pond. Daarmee wordt het mediabureaunetwerk een volle dochter van Publicis. Gesprekken lopen nog. Er waren aanvankelijk speculaties als zou de Franse communicatiegroep ondanks afspraken met WPP veel minder wilde betalen. Dat is nu van de baan (Brandrepublic/Adweek).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid