Overslaan en naar de inhoud gaan

Organische groei Publicis 1,6 procent

Publicis meldt voor het tweede kwartaal van dit jaar een inkomen van 1,87 miljard euro, een groei van 59 procent in vergelijking met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De groei heeft alles te maken met de acquisitie van Bcom3 in de tweede helft van 2002. De organische groei bij Publicis was 1,6 procent voor het tweede kwartaal. Het was de eerste groei sinds 2001. Toch waren er markten die hier niet aan bijdroegen, met name in Europa. Publicis noemt Nederland en Frankrijk als de meest tegenvallende markten, Duitsland en Italië vertonen herstel. Topman Maurice Levy noemt de groei van het organisch inkomen wel ‘bemoedigend’.

related partner content for mobile comes here

Sir Martin Sorrell's WPP Group wil zijn belang van 25 procent in ZenithOptimedia (verkregen met de overname van Cordiant) aan Publicis verkopen voor de volle 75 miljoen pond. Daarmee wordt het mediabureaunetwerk een volle dochter van Publicis. Gesprekken lopen nog. Er waren aanvankelijk speculaties als zou de Franse communicatiegroep ondanks afspraken met WPP veel minder wilde betalen. Dat is nu van de baan (Brandrepublic/Adweek).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in