Mead leidt Omnicom Europe


Omnicom Europe wordt gevestigd in Londen. Doel is het optimaliseren van business development en de logistiek. In het bestuur komen afgevaardigden van Omnicom-dochters TBWA, BBDO Worldwide, DDB Worldwide, PHD en OMD. Omnicom hoopt het Amerikaanse succes van Diversified Agency Services te kunnen herhalen. Die werden opgezet om klanten meer diensten te laten afnemen, aldus Brandrepublic.
Het communicatieconcern maakte ook bekend dat het Agency.com overneemt van Seneca. Een overnamebedrag werd niet bekendgemaakt. Omnicom had twee jaar geleden juist nog zijn belang van 35 procent in Agency.com aan Seneca verkocht, dat daarmee volledig eigenaar werd. Agency.com chairman Chan Suh juicht deal toe, omdat daarmee een goede financiële back-up is gegarandeerd. T-Mobile, Hewlett-Packard en British Airways zijn onder meer klant bij het interactieve bureau.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSTenslotte maakte het concern ook de cijfers van het tweede kwartaal bekend: het netto inkomen is met 2 procent gegroeid in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. De omzet groeide met ruim 12 procent naar 2,1 miljard dollar. Acquisities droegen voor een kwart bij aan de omzetgroei. Het grote deel van de groei was te danken aan gunstige wisselkoersen. Daardoor worden de redelijke cijfers van Omnicom door analisten niet gezien als een indicatie voor een herstel in de reclame-industrie, aldus Adweek.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid