‘Jongeren verkiezen internet boven tv’


Dit blijkt uit een studie in de Verenigde Staten van Yahoo! en Carat North en ondersteund door Harris Interactive en Teenage Research Unlimited America om de mediaconsumptie van consumenten tussen de 13 en 24 jaar in beeld te brengen. Naast de 16,7 uur online en de 13,6 uur tv luisteren ze 12 uur naar de radio, zitten ze 7 uur aan de telefoon en lezen ze 6 uur boeken of tijdschriften. Er werden 2.500 mensen ondervraagd.
Verder blijkt dat de controle ‒ de mogelijkheid om zelf de mediabeleving te sturen en bedienen ‒ de grootste reden is voor het gebruik van internet boven andere media. Ook komt naar voren dat de groep 13-24 meer dan elke andere doelgroep meerdere media tegelijk gebruikt. De ondervraagden laten weten veel verschillende mediakeuzes zeer belangrijk te vinden.
Wenda Harris Millard, salesdirecteur van Yahoo!, zegt dat de studie aangeeft dat het medialandschap aan het veranderen is. Het wordt volgens haar tijd dat de media-industrie gaat evalueren hoe ze deze ‘revolutionaire groep consumenten’ beter kan bereiken (Bron: Adweek).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid