Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Jongeren verkiezen internet boven tv’

Internet is het eerste medium geworden onder tieners en jongvolwassenen als het gaat om de totale tijd in mediaconsumptie. Ze brengen in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit een studie in de Verenigde Staten van Yahoo! en Carat North en ondersteund door Harris Interactive en Teenage Research Unlimited America om de mediaconsumptie van consumenten tussen de 13 en 24 jaar in beeld te brengen. Naast de 16,7 uur online en de 13,6 uur tv luisteren ze 12 uur naar de radio, zitten ze 7 uur aan de telefoon en lezen ze 6 uur boeken of tijdschriften. Er werden 2.500 mensen ondervraagd.
Verder blijkt dat de controle ‒ de mogelijkheid om zelf de mediabeleving te sturen en bedienen ‒ de grootste reden is voor het gebruik van internet boven andere media. Ook komt naar voren dat de groep 13-24 meer dan elke andere doelgroep meerdere media tegelijk gebruikt. De ondervraagden laten weten veel verschillende mediakeuzes zeer belangrijk te vinden.

related partner content for mobile comes here

Wenda Harris Millard, salesdirecteur van Yahoo!, zegt dat de studie aangeeft dat het medialandschap aan het veranderen is. Het wordt volgens haar tijd dat de media-industrie gaat evalueren hoe ze deze ‘revolutionaire groep consumenten’ beter kan bereiken (Bron: Adweek).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in