Overslaan en naar de inhoud gaan

'Marketing bevordert maatschappelijk verantwoord consumeren'

Wil de overheid de burger succesvol beïnvloeden, dan moet zij volgens de regels van de marketing werken, is de belangrijkste conclusie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoeksbureau deed dat in opdracht van het Ministerie van VROM. Als de overheid echt vraaggericht wil werken, dan moeten burgers worden gesegmenteerd en dient de keuze van milieumaatregelen aan te sluiten op hun behoefte.
Er bestaat een kloof tussen de getoonde bezorgdheid van de burger over zaken als vervuiling, armoede en kinderarbeid en het succes van (milieu)maatregelen zoals het heffen van energiepremies op huishoudelijke apparaten en de invoer van EKO-keurmerken.

related partner content for mobile comes here

De onderzoekers schrijven dat het voor de overheid lastig is om vraag- of marktgericht te werken, maar voor de effectiviteit is het noodzakelijk om een strategische keuze te maken. ‘De overheid moet beseffen dat, indien de politiek en niet de marktvraag hun agenda bepaalt, de kloof tussen burger en consument blijft bestaan. Het mislukken van (milieubeschermende) maatregelen heeft niet alleen te maken met onwil van de burger maar ook met het proces van de huidige besluitvorming’, aldus TNS NIPO.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in