Overslaan en naar de inhoud gaan

Sanoma en SAS

Sanoma Uitgevers, de Nederlandse tijdschriftenpoot van het Finse Sanoma WSOY, Europa's vijfde uitgever, heeft het SAS analytical CRM…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Jessica Haagmans, Chief Operating Officer en verantwoordelijk voor de ICT bij Sanoma Uitgevers: ‘Uitgeven zal in de toekomst meer en meer een multimediaal karakter krijgen. Om inzicht in marktbewegingen, kanalen en behoeften te verkrijgen hebben wij deze investering gedaan.’
De invoering van een nieuw marketingsysteem past binnen het kader van een algehele vernieuwing van de systemen bij Sanoma Uitgevers.

related partner content for mobile comes here

Joop van Beek, belast met de portefeuille ICT: ‘We maken momenteel gebruik van verschillende systemen. Het nieuwe systeem kan en zal deze met elkaar te verbinden, zodat wij scherpere klantprofielen kunnen opstellen en resultaten van campagnes beter kunnen voorspellen, meten en analyseren. We willen het huidige resultaat van onze marketinginspanningen verhogen - dat betekent lagere kosten per order. We zijn nu ook in staat om betere analyses van het internetgedrag van onze sitebezoekers te maken.’

Een groot deel van de dagelijkse clicks op internet in Nederland wordt gemaakt op de 50 titel-sites van Sanoma Uitgevers, waaronder Libelle, Tina, Playboy en ook Startpagina.nl. Met de nieuwe software worden de 20 miljoen dagelijkse clicks op deze sites met elkaar in verband gebracht. Sanoma hoopt de bezoekers beter te begrijpen en actuele profielen op te stellen. Daardoor kan bijvoorbeeld ook de levensvatbaarheid van betaalde content worden bepaald.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in