Sanoma en SAS


Jessica Haagmans, Chief Operating Officer en verantwoordelijk voor de ICT bij Sanoma Uitgevers: ‘Uitgeven zal in de toekomst meer en meer een multimediaal karakter krijgen. Om inzicht in marktbewegingen, kanalen en behoeften te verkrijgen hebben wij deze investering gedaan.’
De invoering van een nieuw marketingsysteem past binnen het kader van een algehele vernieuwing van de systemen bij Sanoma Uitgevers.
Joop van Beek, belast met de portefeuille ICT: ‘We maken momenteel gebruik van verschillende systemen. Het nieuwe systeem kan en zal deze met elkaar te verbinden, zodat wij scherpere klantprofielen kunnen opstellen en resultaten van campagnes beter kunnen voorspellen, meten en analyseren. We willen het huidige resultaat van onze marketinginspanningen verhogen - dat betekent lagere kosten per order. We zijn nu ook in staat om betere analyses van het internetgedrag van onze sitebezoekers te maken.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEen groot deel van de dagelijkse clicks op internet in Nederland wordt gemaakt op de 50 titel-sites van Sanoma Uitgevers, waaronder Libelle, Tina, Playboy en ook Startpagina.nl. Met de nieuwe software worden de 20 miljoen dagelijkse clicks op deze sites met elkaar in verband gebracht. Sanoma hoopt de bezoekers beter te begrijpen en actuele profielen op te stellen. Daardoor kan bijvoorbeeld ook de levensvatbaarheid van betaalde content worden bepaald.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid