Overslaan en naar de inhoud gaan

Britse consument is fan van klantenkaart

Klant-, spaar-, en voordeelkaarten hebben een directe invloed op de omzet en winst van een ondernemer, blijkt uit een onderzoek van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo gaat 80 procent van de ondervraagde klanten regelmatig naar dezelfde winkel terug als deze een klanten- of spaarkaart heeft, schrijft de Volkskrant. Meer dan 66 procent zegt ook daadwerkelijk meer te besteden als er kortingen of voordeeltjes worden aangeboden, ook als die artikelen normaal niet, of in kleinere hoeveelheden zouden worden gekocht. 48 Procent van de klanten zegt minder of niet meer bij het betreffende bedrijf te kopen, als het met de klantenkaart stopt.

related partner content for mobile comes here

Uit Nederlands onderzoek blijkt juist dat Nederlandse ondernemers vooral overgaan tot de introductie van een klantenkaart als de concurrentie er één heeft, of als de inkomens van hun klanten sterk uiteenlopen . Ze doen dat niet direct om de omzet te verhogen, zegt onderzoekster Jorna Leenheer. Ook blijkt dat Nederlandse winkeliers slechts een beperkt aantal mogelijkheden van klantenbinding benut. Van alle klantenkaarten wordt 78 procent gebruikt als spaarsysteem, 61 procent voor directe kortingen, 10 procent als betaalmiddel, 13 procent voor speciale koopavonden en 8 procent voor productdemonstraties.

Winkeliers vragen zeer zelden een financiële bijdrage voor de kosten van een klantenbindingsactie, stelt Leenheer. 'Ze zijn misschien bang dat een financiële bijdrage de klant afschrikt.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in