Britse consument is fan van klantenkaart


Zo gaat 80 procent van de ondervraagde klanten regelmatig naar dezelfde winkel terug als deze een klanten- of spaarkaart heeft, schrijft de Volkskrant. Meer dan 66 procent zegt ook daadwerkelijk meer te besteden als er kortingen of voordeeltjes worden aangeboden, ook als die artikelen normaal niet, of in kleinere hoeveelheden zouden worden gekocht. 48 Procent van de klanten zegt minder of niet meer bij het betreffende bedrijf te kopen, als het met de klantenkaart stopt.
Uit Nederlands onderzoek blijkt juist dat Nederlandse ondernemers vooral overgaan tot de introductie van een klantenkaart als de concurrentie er één heeft, of als de inkomens van hun klanten sterk uiteenlopen . Ze doen dat niet direct om de omzet te verhogen, zegt onderzoekster Jorna Leenheer. Ook blijkt dat Nederlandse winkeliers slechts een beperkt aantal mogelijkheden van klantenbinding benut. Van alle klantenkaarten wordt 78 procent gebruikt als spaarsysteem, 61 procent voor directe kortingen, 10 procent als betaalmiddel, 13 procent voor speciale koopavonden en 8 procent voor productdemonstraties.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSWinkeliers vragen zeer zelden een financiële bijdrage voor de kosten van een klantenbindingsactie, stelt Leenheer. 'Ze zijn misschien bang dat een financiële bijdrage de klant afschrikt.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid