Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzetdaling en minder winst Wehkamp

Gus Holland, de moedermaatschappij van postorderbedrijf Wehkamp heeft over 2003 de resultaten zien dalen. De omzet nam met 5 procent af tot…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wehkamp ondervond vooral in de tweede helft van 2003 hinder van de verslechterde economie. In mei maakte het bedrijf al bekend 175 van de 1300 banen te schrappen. Inmiddels zijn er 135 functies vervallen. Gedwongen ontslagen sluit Wehkamp niet uit.

related partner content for mobile comes here

Wehkamp zegt vorig jaar bewust niet te hebben meegedaan aan de prijzenslag die in verschillende sectoren woedt. Het postorderbedrijf koos voor een hogere winstmarge gekoppeld aan betere service. De internetverkoop verliep bijzonder goed. Eind 2003 was internet goed voor 30 procent van de totale bestellingen. Dat is een groei van 50 procent ten opzichte van 2002.

Wehkamp verwacht dat het herstel van de economie niet direct positief doorwerkt op de retailmarkt en daarmee ook niet op de omzet van Wehkamp. Door sterk op de kosten te letten, denkt de onderneming dat de winst stabiliseert (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in