Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse webwinkels niet klaar voor kerstdrukte

Wow! De mussen vallen dood van het dak en ik krijg een persbericht in mijn inbox over kerstdrukte op internet. Altijd interessant,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wow!
De mussen vallen dood van het dak en ik krijg een persbericht in mijn inbox over kerstdrukte op internet. Altijd interessant, natuurlijk.

related partner content for mobile comes here

Uit metingen van blijkt dat Nederlandse webwinkels slecht zijn voorbereid op het kerstseizoen. Bij grote aantallen bezoekers in een korte tijd zijn de sites slecht bereikbaar. Als bezoekers tijdens piekperiodes een aankoop doen in de webwinkels, kan 40 procent van de transacties zelfs niet worden afgerond.

Keynote verrichtte de metingen gedurende een langere periode, onder meer tijdens het WK-voetbal. Uit de resultaten blijkt dat bezoekers van de drie grootste Nederlandse webwinkels in piekperioden drie keer zo lang moesten wachten tot de site beschikbaar was.

Bij het doen van een aankoop kon meer dan 40 procent uiteindelijk hun transactie niet afronden. Als online retailers deze problemen niet oplossen, zullen zij het komende kerstseizoen de drukte niet aankunnen en inkomsten mislopen, weet Keynote.

Bovendien begint op het web het kerstseizoen eerder dan in de winkels. Zo was er in de eerste week van november in 2005 volgens onderzoeksbureau Hitwise al een stijging van 185 procent in zoekopdrachten met woorden gerelateerd aan kerstcadeaus.

'Alleen hopen dat je webwinkel klaar is voor het kerstseizoen is niet voldoende voor online retailers. Om er zeker van te zijn dat hun website een sterke stijging in het aantal bezoekers aankan en de klant een prettige winkelervaring heeft, is het belangrijk de infrastructuur van webapplicaties te testen', aldus Haran Sold, managing director van Keynote.

'Door dit te doen ruim voordat de koopgolf in november van start gaat, zijn online retailers ervan verzekerd dat ze extra drukte op hun website aankunnen en profiteren zij optimaal van de groei in online kerstaankopen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in