Overslaan en naar de inhoud gaan

Bij H&M rustig shoppen in je eentje

Toen ik gisteravond thuiskwam, hing er een licht opgewonden sfeer in huis. Vreemd, zeker omdat met deze temperaturen de minste inspanning…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

"De nieuwe H&M shop is officieel nog niet online, maar ik mag er al rondkijken" werd er vanuit de computerhoek geroepen?

related partner content for mobile comes here

Tot zover de introductie op de spoedcursus: 'Hoe maak je een vrouw echt gelukkig?'

, , , , , en : verschillende vrouwvriendelijke initiatieven zijn hier op Molblog al eens besproken. Maar niets maakt de doorsnee Nederlandse jonge vrouw zo blij als rondstruinen bij de H&M.

Nadat wij onlangs schreven dat vrouwen zich aan hun mannen tijdens het winkelen, heeft H&M vaart gemaakt met haar nieuwe online shop. Gisteren ontvingen dan ook alle H&M die-hards, inclusief mijn wederhelft, de volgende boodschap:

Nou, dat was dus niet aan dovemansoren gezegd. Je kunt nu gewoon de H&M leegkopen zonder een half uur voor de kassa te moeten wachten! Twee vliegen in één klap: vrouw ergert zich niet langer aan winkelgedrag van de man. En man hoeft niet meer voor de deur van het dichtstbijzijnde H&M filiaal zijn sigaretjes te roken.

Voor wie het nog niet wist: de inmiddels ruim 27.000 leden tellende hyve van H&M is nog steeds de . En met op=op collecties van o.a. Karl Lagerfeld, Stella McCartney en Victor&Rolf positioneert de Zweedse retailler zich als über-hip, zozeer dat er volgens goed Zweeds gebruik (zie ook ) in de winkels wordt om de kledingstukken.

Ik als begrijp de opschudding natuurlijk niet. Maar zoals zo vaak zal dat wel komen omdat ik "niet weet wat in is", zoals me thuis regelmatig wordt verweten.

Er zijn inderdaad veel zaken die ik niet snap in de modewereld. Er zal ongetwijfeld een hele goede reden zijn waarom kwalitatief goede spijkerbroeken eerst systematisch moeten worden (registratie) om bij de hippe dames in de gratie te vallen.

En ongetwijfeld zullen er ook hordes naïeve vrouwen een onterechte egoboost krijgen wanneer ze ineens toch in dat passen. Trots als een pauw, en ineens voelen ze zich niet meer . Ze tuinen er met open ogen in.

Ik vat het dus niet helemaal, maar daar ben ik waarschijnlijk teveel man voor. H&M heeft het vanuit een marketingperspectief in ieder geval goed voor elkaar. Ik zie maar één potentieel gevaar voor het succes van de nieuwe H&M shop: mijn vriendin heeft vaak de neiging twaalf kledingstukken te passen om vervolgens niets te kopen. Hoe gaat dat winkelpatroon passen in de nieuwe online strategie?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in