Overslaan en naar de inhoud gaan

'Mannen komen van Foursquare en vrouwen van Facebook'

Vandaag de dag komen mannen niet meer van Mars maar van Foursquare en vrouwen niet van Venus maar van Facebook. Met deze kwinkslag duidt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mannen en vrouwen gebruiken social media voor verschillende doeleinden, zo blijkt uit het zogenoemde onderzoek van Porter Novelli.
89 procent van de Europese vrouwen gebruikt social media zoals Facebook om bestaande vriendschappen nieuw leven in te blazen en met vrienden en familie te communiceren, terwijl 75 procent van de Europese mannen dit doet. Mannen zijn daarentegen meer bezig met hun locatie openbaar te maken; 48 procent van hen checkt geregeld online in op een locatie, tegen 41procent van de vrouwen.

related partner content for mobile comes here

In de onderzochte Europese landen zijn vrouwen actiever op social media dan mannen. 50 pct van de vrouwen gebruikt social media ten minste één keer per dag, terwijl 40 pct van de mannen dit doet.
Vrouwen blijken daarnaast vaker merken te volgen via social media dan mannen. 58 pct van de vrouwen doet dit om zo te kunnen profiteren van kortingen en aanbiedingen, terwijl 46 pct van de mannen om deze reden merken volgt.

Nederlandse vrouwen steken met kop en schouders boven de rest van Europa uit als het gaat om het volgen van nieuwsfeiten over merken op social media: 70 pct van de Nederlandse vrouwen doet dit, terwijl het Europese gemiddelde bij vrouwen op 52 pct ligt. Onder Nederlandse mannen is het iets minder, maar nog steeds hoger dan in de rest van Europa: 60 pct tegenover 55 pct van Europese mannen. Deze resultaten noemt Porter Novelli opvallend, omdat uit hetzelfde onderzoek is gebleken dat Nederlanders in Europa minder geneigd informatie over merken actief te delen via social media; we lezen blijkbaar graag nieuwtjes over merken maar delen het vervolgens niet graag.

Op het gebied van bloggen is de Nederlandse man net iets actiever dan de Nederlandse vrouw. Nederlandse mannen reageren vaker op bloggers die zij niet persoonlijk kennen. Nederlandse vrouwen daarentegen reageren weer vaker op bloggers die ze wél persoonlijk kennen. Vergeleken met Frankrijk, Duitsland en België zijn mannen over het algemeen actiever op blogs dan vrouwen. Een ander opvallende uitkomst uit het EuroPNstyles onderzoek is het gebruik van Twitter. In Nederland wordt veel meer getwitterd dan in onze buurlanden. 30 pct van de Nederlanders twitteren tegenover 24 pct van de Duitsers, 22 pct van de Fransen en 14 pct van de Belgen. Waarbij over deze vier landen gezien mannen iets actiever zijn op Twitter dan vrouwen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in