Overslaan en naar de inhoud gaan

Leerzaam voorbeeld hoe Libelle haar sterke merk bouwt

Het bouwen van een sterk merk. Vele boeken zijn er over geschreven, nog meer artikelen zijn er over verschenen en dan heb je nog al die…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Libelle is een sterk merk
Ik wil af zijn van de verschillende definities van een sterk merk. Maar laten we even de grootste gemene delers doornemen. Zodra je Libelle zegt knallen de associaties je door je hoofd. Het heeft met 100% geholpen merkbekendheid onder vrouwen een bepaald hoge merkbekendheid, het is van hoge kwaliteit in de zin dat het een blad is met autoriteit en haar klanten, de lezeressen, zijn trouw. Al bijna tachtig jaar. Een knappe prestatie in een branche waar veel concurrenten het hoofd niet boven water kunnen houden. Interessant is dus de vraag hoe Libelle dat doet.

related partner content for mobile comes here

Libelle begrijpt zichzelf
Ik had het geluk uitgenodigd te worden door Libelle op de Libelle Zomerweek. Op een herfstachtige dag in mei zag het er ondanks de regen zwart van de mensen, vrijwel uitsluitend dames. Daar vertelde hoofdredacteur Franska Stuy ons kort over Libelle. Ze schakelde daarbij steeds tussen wat Libelle doet en de reden waarom Libelle dat doet. Daarmee vertelde ze vooral wat Libelle betekent voor haar lezeressen. Om kort te gaan: Libelle is een vriendin. Maar het meest treffend vond ik een van de voorbeelden die Franska aanhaalde.

Libelle is een vriendin en weet dat praktisch te maken
Libelle is een vriendin. En wat doen vriendinnen? Die kletsen. Dat is een beetje lastig te doen met een papieren blad, dus wat is recent ingesteld bij Libelle? De columnisten zijn verplicht het gesprek aan te gaan met lezeressen als deze reageren op een column. Glimlachend vertelde Franska dat sommige columnisten na het verschijnen van het blad een dag aan het mailen (en bellen!) zijn met lezeressen.

Ik hoef niet uit te leggen hoe groot de kracht is van deze invulling van de betekenis van het merk. En het is deze kracht die het sterke merk Libelle maakt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in