Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek: 'Mobile is goed voor offline retail'

Het lijkt een angstaanjagend beeld voor menig retailer: consumenten die je winkel bezoeken met een mobieltje in de hand om recensies te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit onderzoek van en (uitgevoerd door Nielsen) is Mobile goed voor een derde van de online retail activiteiten (bv: locatie opzoeken, prijs vergelijk, recensies lezen). Een groot gedeelte van deze mobile shoppers kopen echter uiteindelijk in de winkel.

related partner content for mobile comes here

Verder komt uit dit Nielsen onderzoek komt naar voren dat 77 procent van de smartphone gebruikers na het opzoeken van retail informatie het product in een offline winkel aanschaft. Bij degenen die dit online via de pc doen is dit maar 20 procent het geval. Bill Dinan (Telmetrics) “People are using the smartphone in the store as a compliment to what they’re doing. When you start to view the smartphone as a complement to the purchase cycle, and as retailers understand that, that number will only increase.”

Aankoopproces

Volgens Dinan moeten smartphones niet gezien worden als een "Last Mile device" net voor de daadwerkelijke aankoop, maar een device dat vooral wordt gebruikt helemaal aan het begin van het aankoop proces. Dit komt ook naar voren in het onderzoek, waarbij 54 procent van de consumenten de mobiel gebruiken voordat ze in de winkel zijn, terwijl slechts 11% van de onderzochte consumenten als laatste stap voor de aanschaf gebruiken. Toch blijkt uit hetzelfde onderzoek dat maar liefst 56 procent van de mobiele gebruikers ook uiteindelijk een aankoop doen. Uit recent onderzoek van Google kwam al eerder naar voren dat meer dan de helft van de consumenten die iets via google search opzoeken ook daadwerkelijk converteren naar een call, winkel bezoek of aankoop (zie ).

Locatie
Locatie is ook een belangrijke factor voor de mobiele gebruiker blijkt uit het onderzoek. Een derde van de mobiele gebruikers geeft zelfs aan dat afstand naar de retailer zelfs de belangrijkste reden is om iets op hun mobiel op te zoeken.

Lees ook het artikel:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in