Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken voor de Amerikaanse rechter om reclame

Heineken en zes andere producenten van alcoholhoudende dranken moeten voor een Amerikaanse rechter verschijnen, omdat ze zich in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de VS is het gebruik van alcohol onder de 21 jaar verboden. De Britse zakenkrant Financial Times noemde vandaag behalve Heineken bedrijven als Coors, Bacardi, Brown Forman, Mark Anthony en Diageo. Grote Amerikaanse bierbrouwers als Anheuser-Busch en Miller lijken buiten schot te blijven.

related partner content for mobile comes here

Heineken zei gisteren op de hoogte te zijn gesteld van de aanklacht. De procedure moet nog beginnen. Het concern ziet een rechtszaak met vertrouwen tegemoet. Het zegt zich in de VS juist niet op jongeren te richten.

De beschuldiging luidt dat de bedrijven jonge mensen aan zich proberen te binden zodat ze hun producten blijven kopen als ze eenmaal de leeftijd hebben bereikt waarop ze wel mogen drinken. In de aanklacht staan voorbeelden van advertenties in jongerenbladen, van het gebruik van tekenfilmfiguren in advertenties en van reclame in jeugdfilms.

In de VS lijkt na de tabaksindustrie en de fastfoodketens nu de drankenindustrie aan de beurt te zijn, is de verwachting (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in