Overslaan en naar de inhoud gaan

Haïti social?

Aanstaande donderdag staan de NPO, RTL en SBS in het teken van Haïti. De Samenwerkende Hulporganisaties (SHO) hebben hierom gevraagd. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aanstaande donderdag staan de NPO, RTL en SBS in het teken van . De Samenwerkende Hulporganisaties (SHO) hebben hierom gevraagd. De bedoeling is natuurlijk om veel geld voor in te zamelen. De televisie-uitzending, gepresenteerd door Jeroen Pauw, Linda de Mol en Beau van Erven Dorens, van 1,5 uur moet de apotheose van de dag zijn. De rest van de dag is druk bezig de inzamelingsactie te promoten.

related partner content for mobile comes here

En overige media, worden die ook ingezet? Bij laatste editie van werden bijvoorbeeld social media succesvol ingezet (iedereen wilde meedoen; mensen lieten zien betrokken te zijn en inspireerden daarmee weer andere mensen). In de jaren daarvoor heeft 3FM al bewezen bedreven te zijn met het inzetten van nieuwe media tijdens de actie. Op de site van wordt weliswaar verwezen naar social media, maar er is weinig ruimte voor interactiviteit.

?q=Haiti%20OR%20%23Haiti" title="?q=Haiti%20OR%20%23Haiti">Haïti is uiteraard trending topic op Twitter en hashtags als en worden redelijk toegepast. Het profiel heeft met 28 followers weinig achterban en moet het daardoor echt hebben van andere twitteraars. Op en zien we Giro555 ook terug.

Door een aantal bedrijven is ook in het leven geroepen. Daardoor zijn er weer andere pagina’s die refereren aan Help Haïti op en . Ook heeft Help Haïti een opgericht voor de actie.

Er is van alles te doen, maar er is nergens een centrale plek. Giro555 lijkt dat te zijn, maar door andere initiatieven ontstaat er versnippering. Hierdoor raakt de gulle gever wellicht het overzicht kwijt. De omroepen hebben voldoende platforms om dit op te vangen en Giro555 op die manier verder te helpen. En dat kan best in een paar dagen tijd. Mensen willen graag meedoen en dat ook laten zien (en zo andere mensen weer aansporen iets te doen), dat heeft Serious Request bewezen. Juist social media kunnen die mensen een stem geven, maar er moet wel een platform zijn waarop alles samen kan komen. En dat moet donderdag naast al het radio en televisiegeweld ook kunnen bijdragen aan een succesvolle inzamelingsactie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in