Overslaan en naar de inhoud gaan

Greetz en Mobiel betalen: wat is de toegevoegde waarde van iDeal?

20 augustus 2012 lanceerde Greetz ook op mobiel (alleen iOS platforms, lancering Android App volgt later deze maand) de mogelijkheid om te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

20 augustus 2012 lanceerde ook op mobiel (alleen iOS platforms, lancering Android App volgt later deze maand) de mogelijkheid om te betalen met iDeal. Na twee maanden wordt het tijd om de eerste resultaten met jullie te delen. Heeft de implementatie van iDeal tot betere resultaten geleid voor Greetz?

related partner content for mobile comes here

Situatie voorafgaand aan implementatie iDeal

Voordat iDeal werd geïmplementeerd bood 3 mogelijkheden om je kaartjes en cadeaus met je iPhone of iPad af te rekenen. Dit waren Creditcard, Eenmalige machtiging en PayPal. In de onderstaande tabel zie je de betalingsmogelijkheden en het gebruik ervan.

Bovenstaande tabel laat zien dat de doelgroep van Greetz een duidelijke voorkeur heeft voor eenmalige machtiging. Dit kan als logisch worden gezien, omdat het betalen met eenmalige machtiging verreweg het meest eenvoudig is op een (in tegenstelling tot een creditcard waarvoor je o.a. het creditcardnummer bij de hand moet hebben). Hoewel PayPal ook een eenvoudige handeling is, wordt dit het minst gebruikt door de gebruikers van Greetz. De gebruiker van Greetz bestaat voor zo’n 90% uit vrouwen tussen de 25 en 55 jaar oud.

Situatie met iDeal: consumenten die met iDeal betalen geven meer uit

iDeal is 20 augustus geïmplementeerd en pakt al direct in die maand een aandeel van 13% van de betalingen. In de maand december werd dit nog eens meer dan verdubbeld naar 27%. Dit ging met name ten koste van de eenmalige machtiging.

Toename orderwaarde van 14% door klanten die met iDeal betalen

De opvallende verschuiving naar iDeal ging tevens gepaard met een toename van de orderwaarde. Een Greetz klant die op de met iDeal afrekent geeft 14% meer uit dan een klant die betaalt met een eenmalige machtiging.

Daar tegenover staat dat de klant met die met een creditcard betaalt, maar liefst 24% meer uitgeeft dan een iDeal klant en zelfs 40% meer dan klanten die betalen met een eenmalige machtiging.

Stijging conversie percentage

Ook voor de conversie heeft de toevoeging van iDeal een toegevoegde waarde. Op de iPad versie van de Greetz App steeg de conversie meer dan 2% en op de iPhone met 1%. Zo’n 35% tot 40% van de bezoekers van de App’s kopen ook daadwerkelijk een kaart. Gemiddeld 6% koopt hier ook een cadeau bij.

Conclusie

Greetz is erg tevreden met de eerste resultaten van iDeal op mobiel. Naast de mooie resultaten op het gebied van conversie en een hogere gemiddelde orderwaarde is iDeal ook minder fraudegevoelig dan een betaling met eenmalige machtiging. En belangrijker nog: de grote verschuiving naar iDeal geeft aan dat de Greetz klant deze nieuwe betalingsmogelijkheid als een toegevoegde waarde ziet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in