Overslaan en naar de inhoud gaan

"1 op de 5 zoekt werk via mobile"

Vacaturesites maken een moeilijke tijd door nu betaalde en zogeheten freemium modellen elkaar bestrijden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Werkgevers/adverteerders moeten kiezen uit duizenden vacaturesites en bewegen meer en meer in de richting van zelf werven via hun eigen social media en WerkenBij-websites. Employer branding telt nu, en door zelf extra bereik te creëeren via bijvoorbeeld print media en te werken met nieuwe technieken, zoals mobile bannering, hebben de vacaturesites -die nog nauwelijks mobielvriendelijk zijn- het moeilijker dan ooit.

related partner content for mobile comes here

Als het zo doorgaat veroveren de werkgevers met hun eigen mobiele Werkenbijsites de smartphones van de sollicitanten en is zelfs een revival van de personeelsadvertentie in print voorzien van een koppeling naar mobile niet denkbeeldig.

Het sollicitatiegedrag van werkzoekenden en carrièreverbeteraars verandert door de opkomst van mobile. Uit het laatste Mobile Planet rapport van Google (1e kwartaal 2012) blijkt dat de penetratie van smartphones inmiddels 43% is, een stijging van 10% binnen 12 maanden. Mobile neemt inmiddels een centrale plaats in het dagelijks leven in, en 76% van de gebruikers neemt de smartphone zelfs mee naar het werk. Uit een , Head of Industry for Recruitment van Google UK, gehouden op 5 oktober jl., blijkt zelfs dat 1 op de 5 zoekopdrachten naar vacatures via mobile wordt uitgevoerd! Géén mobiele (vacature)website als werkgever betekent dus gegarandeerd een aantal teleurgestelde bezoekers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in