Armando Testa breidt uit in Europa
In november worden er al (extra) afdelingen van Armando Testa in het VK, Duitsland en België geopend. Januari 2013 volgen nieuwe vestigingen in Frankrijk, Spanje, Denemarken en Nederland.
Fiat Group werkte voorheen met verschillende bureaus per land en per merk. Soms werkten er meerdere digitale bureaus op éen merk in éen land. Nu brengt de groep alle digitale activiteiten onder bij hetzelfde bureau. Het digitale account zou volgens berekeningen van Ad Age Data Centre 120 miljoen US dollar waard zijn.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe reclamebureaus die nu werken voor Fiat Group: Leo Burnett/Arc (Publicis) en Domino voor Fiat, Armando Testa voor Lancia, Fullsix voor Alfa Romeo en Xister voor Jeep, blijven dat in de toekomst ook doen.
Het werk van de reclamebureaus zal via het Armando Testa kantoor in Turijn (waar ook het hoofdkantoor van Fiat Group zit) gaan. Armando Testa Turijn zal zo de grote Europese campagnes coördineren, waarbij de locale afdelingen het werk zullen aanpassen aan de plaatselijke markt.
Armando Testa bestaat sinds 1946 en heeft op dit moment kantoren in Italië, Frankrijk, Duitsland, Spanje, het VK en België. Het bureau werkt samen met verschillende locale bureaus. In Nederland is dat Nijgh dat werkt voor Fiat, Lancia, Lavazza en Nestlé.
bron: Adage
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid