Overslaan en naar de inhoud gaan

Armando Testa breidt uit in Europa

(IT) Het onafhankelijke Italiaanse bureaunetwerk Armando Testa heeft na een pitch het digitale Europese account van Fiat Group (Fiat, Alfa…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In november worden er al (extra) afdelingen van Armando Testa in het VK, Duitsland en België geopend. Januari 2013 volgen nieuwe vestigingen in Frankrijk, Spanje, Denemarken en Nederland.

related partner content for mobile comes here

Fiat Group werkte voorheen met verschillende bureaus per land en per merk. Soms werkten er meerdere digitale bureaus op éen merk in éen land. Nu brengt de groep alle digitale activiteiten onder bij hetzelfde bureau. Het digitale account zou volgens berekeningen van Ad Age Data Centre 120 miljoen US dollar waard zijn.

De reclamebureaus die nu werken voor Fiat Group: Leo Burnett/Arc (Publicis) en Domino voor Fiat, Armando Testa voor Lancia, Fullsix voor Alfa Romeo en Xister voor Jeep, blijven dat in de toekomst ook doen.

Het werk van de reclamebureaus zal via het Armando Testa kantoor in Turijn (waar ook het hoofdkantoor van Fiat Group zit) gaan. Armando Testa Turijn zal zo de grote Europese campagnes coördineren, waarbij de locale afdelingen het werk zullen aanpassen aan de plaatselijke markt.

bestaat sinds 1946 en heeft op dit moment kantoren in Italië, Frankrijk, Duitsland, Spanje, het VK en België. Het bureau werkt samen met verschillende locale bureaus. In Nederland is dat dat werkt voor Fiat, Lancia, Lavazza en Nestlé.

bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in