Overslaan en naar de inhoud gaan

Body Shop moet aan de bak

Door gastblogger Wim Andréa
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Body Shop - dat vorige maand akkoord ging op het bod van L'Oréal en daarmee onderdeel werd van het cosmeticaconcern - heeft wat uit te leggen. Het bedrijf is in moederland Engeland een pitch gestart voor een (extra) PR-bureau. De move van MVO-goeroe Anita Roddick wekte al wat opgetrokken wenkbrauwen. Hield zij morele uitverkoop? Zwicht zelfs zij voor het Grote Geld?
De complementaire kanten van de deal blijken kennelijk lastig uit te leggen. De extra PR-handjes zijn immers ergens voor nodig. Een actiebeweging in de UK heeft het Body Shop lastig gemaakt. Het wees het publiek op het aandeel van 26 procent dat Nestlé in L'Oréal heeft. En Nestlé zou weer de WTO-regels voor foodmarketing zou overtreden... Een ongeluk komt nooit alleen? Of: slecht voorbereide overname vanuit communicatief oogpunt? Volgens mij het laatste. Want het gemor (in welke vorm dan ook) rond een dergelijk vreemd huwelijk was sowieso gekomen. Er op vertrouwen dat het - lastige - verhaal over de complementaire waarde van de overname er bij de 'followers' van de Body Shop makkelijk in zou gaan, getuigt van onderschatting van de waarden die het merk vertegenwoordigt.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in