Overslaan en naar de inhoud gaan

Blij dat ik Rij: 125 jaar Autoreclame

Op 17 februari gaat de tentoonstelling Blij dat ik Rij, 125 jaar Autoreclame van start in het Louwman Museum in Den Haag. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op 17 februari gaat de tentoonstelling , 125 jaar Autoreclame van start in het Louwman Museum in Den Haag. De tentoonstelling wil op een originele en verrassende manier de maatschappelijke en culturele betekenis van de auto belichten. De campagne voor de tentoonstelling is van ARA en start 2 februari.

related partner content for mobile comes here

De tentoonstelling is van 17 februari tot en met 15 april 2012, en draait om spraakmakende reclamecampagnes uit binnen- en buitenland. Op de tentoonstelling zijn zowel advertenties, affiches als commercials te zien. Blij dat ik Rij, 125 jaar Autoreclame is de eerste overzichtstentoonstelling over autoreclame die in Nederland georganiseerd wordt. Adformatie is een van de partners.

Centraal in de campagne staat een foto van een vrouw op de motorkap. Het model is 71 jaar oud en de auto waarop zij zit is afkomstig uit de collectie van het Louwman Museum. Het is de beroemde Edsel (van Ford) die eind jaren vijftig in Amerika werd gelanceerd.
De campagne omvat zowel dagblad- en tijdschriftadvertenties, billboards, masten en radio- en tv-commercials. Ook zullen er briefkaarten en A3-posters van het campagnebeeld worden gemaakt.

Via de kan gestemd worden op de leukste autoreclame. Daarnaast zullen vakgenoten uit een longlist de beste Nederlandse autoreclame aller tijden kiezen. De uitslag van deze verkiezingen worden gedurende de tentoonstelling bekend gemaakt.

De tentoonstelling is samengesteld door reclamehistoricus Wilbert Schreurs, Hans Horwitz, verzamelaar en oud-reclameman, ontwerper Pim van Schaik en oud-reclameman Rob Verwoest. Zij waren eerder betrokken bij de samenstelling van de publiekstentoonstelling 100 jaar ReclameKlassiekers. Het Comité van Aanbeveling bestaat uit Erik Glasius, Nick van Loendersloot, Jaap Toorenaar, Ton Vugs, Theo van Vugt en Barbera Wolfensberger.

De teksten voor de catalogus zijn geschreven door Wilbert Schreurs, Erwin Wijman en Bas van Putten. Daarnaast zijn er ook bijdragen opgenomen van een groot aantal reclamecreatieven, zoals Béla Stamenkovits, Hans van Dijk, Wim Ubachs, Kees Sterrenburg en Ron Meijer.

Concept: ARA. Leon Bouwman, Lon de Grunt, Jaap Toorenaar.
Foto: Oscar Seykens. Beeldbewerking: Tjeerd Kruse.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in