Overslaan en naar de inhoud gaan

Hearst International trekt zich terug uit Pelican Magazines Nederland

Hearst Magazines International heeft zijn belang in Pelican Magazines Hearst verkocht aan de eigenaar van Pelican.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Duncan Edwards, president & ceo Hearst Magazines International (HMI) kondigde vrijdag aan dat het zijn belang in Pelican Magazines Hearst heeft verkocht aan Hoorneboeg Beheer van Frank Kloppert. Kloppert is ook de eigenaar van Pelican Magazines. Hearst Magazines International brengt in Nederland via de volledige dochter Hearst Magazines Netherlands, bladen uit als Elle, Esquire, Quote en Red, en daarnaast ook titels als Cosmopolitan onder licentie met Sanoma Magazines Netherlands. CosmoGirl! wordt, zoals eerder bekend werd, voortaan onder licentie gepubliceerd door Audax Publishing.

related partner content for mobile comes here

'We kijken terug op een bestendige en prettige relatie met Pelican en wensen het bedrijf een voorspoedige zakelijke toekomst. We gaan onze aandacht nu verder richten op onze eigen 100 procent dochteronderneming in Amsterdam', vertelt Edwards.
Hearst Magazines Netherlands werd in 2011 overgenomen van Lagardère SCA, als onderdeel van de verkoop van de internationale uitgeverij van Lagardère in 14 landen.

Pelican Magazines heeft Betapress gekozen als distributiepartner voor hun complete portfolio. Vanaf 1 mei 2012 zullen titels als Carros, Elegance en Nautique via Betapress worden verspreid. Naast de verspreiding van losse exemplaren gaat Betapress ook de volledige abonnementenafhandeling verzorgen van alle Pelican titels, waaronder weektitel Hitkrant met 20.000 abonnees.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in