Spot uit Mediabeleving
Stichting Promotie Televisiereclame (Spot) neemt geen deel meer in het Mediabelevingsonderzoek, waarvan de vierde editie zojuist is afgerond. Het onderzoek dat wordt uitgevoerd door TNS Nipo wordt nu gedragen door Magazines.nl, PMA, Cebuco, PostNL en LMP.
Spot deed in het verleden wel mee. Michel van der Voort, directeur van Spot, reageert verbaasd op de vraag waarom Spot zich uit het onderzoek heeft teruggetrokken: ‘Ik heb TNS een tijd geleden een offerte gevraagd. Daar heb ik ook na een herhaling van het verzoek geen reactie op gekregen. Ze hebben alleen aangegeven dat het wellicht lastig was om resultaten aan ons te verkopen nu ze een deal met PMA gemaakt hebben.’
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaVerbazing ook van de kant van TNS Nipo. Vincent Kuijpers, die het Mediabelevingsonderzoek onder zijn hoede heeft: ‘Ik ben een beetje verbaasd over deze uitspraak van Spot. Spot was juist één van de eerste organisaties die we hebben benaderd. We vinden het een belangrijke partij en ze deden in het verleden wel mee. Op basis van die besprekingen heeft Spot toen besloten niet deel te nemen aan het onderzoek. Dat vinden wij nog steeds jammer. Net als andere jaren willen we met dit onderzoek de hele mediawereld bedienen. In de rapportage komen alle mediumtypen aan de orde. Het onderzoek is een multiclient en kan door iedereen in de markt worden afgenomen. We nodigen Spot graag uit om dit ook alsnog te doen. Graag zelfs!’
Johan Smit, directeur van PMA, zegt helemaal geen 'deal' te hebben met TNS Nipo. 'Dat is nonsens, wij zijn gewoon medesponsor.' Smit zegt juist toe te juichen als er zoveel mogelijk partijen bijdragen aan het onderzoek. De rol van PMA is volgens Smit om het overzicht aan te brengen en de verschillende mediumtypen in perspectief te plaatsen.
Het onderzoek, dat eerder al werd gepubliceerd in 1997, 2003 en 2007, werd voor de vierde keer uitgevoerd. De belangrijkste conclusie van de meest recente editie, is dat mediabeleving in de afgelopen vier jaar stabiel is gebleven.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid