Overslaan en naar de inhoud gaan

Nettowinst Google 2,1 miljard euro

Google heeft in het vierde kwartaal van 2011 een nettowinst geboekt van 2,71 miljard dollar (2,1 miljard euro) tegen 2,54 miljard dollar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De winst per aandeel bedroeg 8,22 dollar. Analisten hadden op 10,49 dollar per aandeel gerekend. De omzet bedroeg 10,6 miljard dollar, waarvan ongeveer de helft van buiten de Verenigde Staten komt. liet verder weten dat het aantal gebruikers van het sociale netwerk Google Plus wereldwijd nu 90 miljoen bedraagt.
De cijfers van Google werden niet positief ontvangen door beleggers. In de handel nabeurs zakte het aandeel 10 procent.

related partner content for mobile comes here

Microsoft
Microsoft heeft in het afgelopen kwartaal een iets lagere winst behaald vanwege de zwakkere computerverkopen. Daardoor stagneerden de inkomsten uit het besturingssysteem Windows. De nettowinst bedroeg 6,624 miljard dollar (5,1 miljard euro), 10 miljoen dollar minder dan in het laatste kwartaal van 2010. Per aandeel kwam de winst uit op 0,78 dollar. De omzet steeg met 5 procent tot 20,9 miljard dollar. In de handel nabeurs steeg het aandeel Microsoft 1 procent.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in