Experian past Mosaic aan op gebruik sociale media


Het groeiende aantal alleenstaanden, de vergrijzing, de verstedelijking en het stijgende opleidingsniveau, waren aanleiding om de Mosaic consumentenclassificiatie voor het eerst sinds zeven jaar aan te passen. Algemeen directeur Ed Kassens merkt op dat het mediumgedrag de afgelopen jaren serk is veranderd. 'Kijk maar naar de snelle omarming van nieuwe consumententechnologie als de smartphone en de iPad.”
De nieuwe Mosaic Huishouden geeft inzicht in het gebruik van social media, verschillende soorten online activiteiten, het gebruik van online platforms en het online oriëntatie- en koopgedrag. Bovendien is de segmentatiekracht, door het toevoegen van nieuwe groepen en typen, van de nieuwe Mosaic Huishouden verbeterd in vergelijking tot de vorige versie. Door het gebruik van de nieuwste registratiegegevens van onder andere het Kadaster en KPN, enmarktonderzoeksgegevens van bijvoorbeeld TNS NIPO en ResearchNow claimt Experian bovendien dat de betrouwbaarheid is verbeterd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid