Overslaan en naar de inhoud gaan

Experian past Mosaic aan op gebruik sociale media

Experian breidt het Mosaic Huishouden segmentatiemodel uit met nieuwe categorieën.Belangrijke toevoeging is het webgedrag per segment,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het groeiende aantal alleenstaanden, de vergrijzing, de verstedelijking en het stijgende opleidingsniveau, waren aanleiding om de Mosaic consumentenclassificiatie voor het eerst sinds zeven jaar aan te passen. Algemeen directeur Ed Kassens merkt op dat het mediumgedrag de afgelopen jaren serk is veranderd. 'Kijk maar naar de snelle omarming van nieuwe consumententechnologie als de smartphone en de iPad.”

related partner content for mobile comes here

De nieuwe Mosaic Huishouden geeft inzicht in het gebruik van social media, verschillende soorten online activiteiten, het gebruik van online platforms en het online oriëntatie- en koopgedrag. Bovendien is de segmentatiekracht, door het toevoegen van nieuwe groepen en typen, van de nieuwe Mosaic Huishouden verbeterd in vergelijking tot de vorige versie. Door het gebruik van de nieuwste registratiegegevens van onder andere het Kadaster en KPN, enmarktonderzoeksgegevens van bijvoorbeeld TNS NIPO en ResearchNow claimt Experian bovendien dat de betrouwbaarheid is verbeterd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in