Overslaan en naar de inhoud gaan

Bekend maakt niet vanzelf bemind

Klanten die u niet kennen zijn per definitie onbereikbaar. Maar niet elke klant die u kent, wil u. Het kan zijn dat hij zich gewoon heel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er zijn vier relevante dimensies voor de bindingskracht tussen aanbieder en klant: betrokkenheid van de klant, tevredenheid, intensiteit van de ambivalentie en aantrekkelijkheid van het alternatief. In Duits onderzoek naar de bereikbaarheid van klanten van concurrenten voor de Postbank is eerst bepaald welke klanten niet echt vast zullen houden aan hun bank. We kunnen deze verder verdelen in 1) klanten die al aan een andere tweede bank gebonden zijn, 2) of sterk naar een bepaalde andere bank neigen, 3) of nog aan geen enkele bank gebonden zijn, maar dat wel zouden willen 4) of zich aan geen enkele bank zullen binden. De laatste groep is niet zo interessant.

related partner content for mobile comes here

De banken uit het onderzoek hebben tussen 13 en 20 procent klanten die het nog bij niemand hebben gevonden. Dat is al een potentieel. Bovendien bleek bijvoorbeeld 44 procent van de Sparkassenklanten specifiek open te staan voor de Postbank. Dat was hoopgevend. De volgende stap werd een semiometrische analyse om te bepalen welke socioculturele waardevoorstellingen (op basis van TNS-Emnid) de potentiële weglopers aanspreken en bij welke media zij die herkennen.

< SIZE=1>Bron: Abstatzwirtschaft<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in