Overslaan en naar de inhoud gaan

Einde conflict dagbladen en knipseldiensten

De dagbladuitgevers en de grootste drie commerciële knipseldiensten hebben hun ruzie bijgelegd. De knipseldiensten gaan door met knippen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De prijzen voor de knipseldiensten stijgen met ongeveer 27 procent. Ze rekenen een toeslag van 50 cent die wordt afgedragen aan de uitgevers. Jaarlijks gaat het om drie tot vier miljoen knipsels, waarmee de totale opbrengst voor de uitgevers komt op 1,5 tot 2 miljoen euro. Een rechtszaak tussen de uitgevers en de drie grootste knipseldiensten wordt stopgezet.

related partner content for mobile comes here

De Telegraaf, PCM Uitgevers, Het Financieele Dagblad en twee freelance journalisten begonnen in 2001 een rechtszaak tegen de grootste drie knipseldiensten wegens inbreuk op auteurs- en databankrechten. In september 2002 gaf de rechter hen gelijk. De knipseldiensten gingen tegen de uitspraak in hoger beroep. Nu de uitgevers en knipseldiensten tot overeenstemming zijn gekomen, wordt het hoger beroep ingetrokken (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in