Overslaan en naar de inhoud gaan

Als beste getest?

Van de week fietste ik langs een tramhokje met naast elkaar twee abri-posters die verdacht veel op elkaar lijken. Niet in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van de week fietste ik langs een tramhokje met naast elkaar twee abri-posters die verdacht veel op elkaar lijken. Niet in uiterlijk; de een, Sun, communiceert wat subtieler of chiquer zou je kunnen zeggen, terwijl de ander, W5 - verkocht bij Lidl – lekker schreeuwerig en goedkoop oogt. Maar de boodschap is hetzelfde; allebei pochen ze met een onderzoek van de Consumentenbond en claimen ze als beste getest te zijn. Echter, met één kleine nuance; Sun roept dat ze als best getest is op ‘reiniging’. Het is natuurlijk goed om te weten dat Sun niet de beste is in ‘vuil maken’, maar wat ik me natuurlijk vooral afvroeg is; wie is nu eigenlijk de beste?

related partner content for mobile comes here

Blijkbaar zijn er verschillende parameters die bepalen of een merk goed wast. Ik heb het onderzoek van de Consumentenbond er daarom maar even bij gepakt. En wat blijkt; het armoedige W5 van de Lidl wint de strijd van Sun vrij overtuigend. Dat wil zeggen, op reiniging scoren beide merken even goed, maar over het geheel genomen - dus meenemend factoren als ‘materiaalaantasting’, ‘kalkaanslag’ en ‘streeploos opdrogen’ - scoort W5 een 7,1 en Sun een 6,6. W5 krijgt dan ook van de Consumentenbond het label ‘beste uit de test’ – samen met een ander B-merk, ‘Una’ van Aldi dat zelfs een 7,3 scoort.

Op zichzelf scoort Sun best goed, want het komt als derde uit de test, maar de allergrootste slag in de strijd om het tramhokje levert W5 toch wel met haar prijs. Het Lidl merk scoort namelijk óók het label ‘Beste koop’, omdat het per wasbeurt slechts €0,08 kost, terwijl Sun voor dezelfde wasbeurt €0,25 vraagt. Dat is dus ruim 3 keer zo duur! Dat alle wasmiddelen in dezelfde fabriek worden gemaakt wisten we natuurlijk al lang, maar dat je wel heel erg stom bent als je een A-merk koopt, wordt door dit onderzoek van de Consumentenbond wel heel pijnlijk duidelijk.

Ik denk daarom dat Sun de onderzoeken van de Consumentenbond voortaan beter gewoon links kan laten liggen. Laat het merk zich weer focussen op waar het echt goed in is. En dan bedoel ik natuurlijk niet het produceren van wasmiddelen, want dat kan iedereen tegenwoordig. Nee, ik bedoel reclame maken. Je weet wel, een advertising property in de markt zetten met grappige mannetjes in witte jassen die in ieder geval de indruk wekken dat ze veruit het beste zijn in wasmiddelen maken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in