
Dit blijkt uit onderzoek van studenten van de Vrije Universiteit. Zes studenten Beleid, communicatie en organisatie maakten het werkstuk ‘Framing Helpt! - Invloed van framing van advertenties voor armoedebestrijding op de intentie tot doneren. Ze deden onderzoek onder 112 mensen tussen de 18 en 35 jaar, een groep die weinig doneert. Ze lieten elke proefpersoon vier advertenties beoordelen. Daaruit kwam naar voren dat de emoties verdriet, schuld en woede een grotere impact hebben.
Ook bleek dat een advertentie het vooral moet hebben van de foto: die moet ‘zielig’ zijn. Maar ook met de tekst zijn mensen te beïnvloeden.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensDe Vrije Universiteit noemt het onderzoek een goed uitgangspunt voor verder onderzoek aan de Faculteit der Sociale Wetenschappen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee