De ANWB vierde In juli 2018 het 135-jarige jubileum. Het online bereik van het merk steeg afgelopen maand mede door alle jubileumacties naar 47,2 procent. Dat is 6.834.000 personen van 13 jaar en ouder. Daarnaast zorgt de vakantieperiode ook voor extra bezoeken in de maand juli.
Met name via mobiele apparaten wordt het merk goed bezocht; ruimschoots de helft van de bezoekers kwam in contact met de ANWB website en/of apps via smartphone en/of tablet.
Hoogste online maandbereik
Ten opzichte van eerdere jaren behaalt ANWB in juli 2018 ook haar hoogste online maandbereik. Meer dan de helft van de 35-49 jarigen bezocht ANWB online (54%), dat is relatief gezien het hoogste bereik per leeftijdsgroep.Het bereik en de bezoekfrequentie is ook relatief hoog onder mensen met een sterke interesse in vakanties en reizen, bij mensen die zeer frequent op vakantie gaan en ook bij mensen die de Kampioen lezen, het huisblad van het ANWB lid.
Maandlijst
In de totaallijst is in juli nauwelijks iets veranderd. Google en Facebook blijven dominant. Bij de nieuwsmedia is NOS nu groter dan NU.nl. Ondanks de lange periode zonder regen is Buienradar een plaats gestegen. Instagram daalde een paar plaatsen.
Bron: Online bereikcijfers GfK DAM juli 2018
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!