De journalistieke website MT/Sprout neemt het failliete duurzaamheidsplatform Change Inc. over. Change Inc. publiceert artikelen over duurzaam ondernemen, maar slaagde zelf niet in het creëren van een duurzaam verdienmodel. Onder de vlag van MT/Sprout blijft Change Inc. een zelfstandige titel.
Impact
Change Inc. is in mei 2020 begonnen en voortgekomen uit de website duurzaamheidsbedrijfsleven.nl. De titel werd vorige maand failliet verklaard door de rechtbank in Amsterdam. De ondernemers achter MT/Sprout nemen het merk Change Inc., het onlineplatform, de database met mailadressen en zes medewerkers over. De titel organiseerde ook evenementen voor partners. Volgens MT/Sprout trekt Change Inc. maandelijks ruim vierhonderdduizend websitebezoekers en krijgen zo'n 35 duizend mensen de dagelijks e-mailnieuwsbrief. De website van MT/Sprout bereikt maandelijks ruim achthonderdduizend mensen.
Ewald Smits, creatief directeur van MT/Sprout, reageert: ‘Het mag allemaal wat duurzamer, eerlijker en ambitieuzer. Impact is een belangrijke redactionele pijler voor MT/Sprout en staat hoog op de agenda van onze doelgroep. Change Inc. wil de transitie versnellen. De twee merken, die naast elkaar blijven bestaan, gaan daarbij helpen.’ Algemeen directeur Berend Jan Veldkamp van MT/Sprout vult aan: ‘Deze beweging mag niet verdwijnen, maar moet juist groeien, om de duurzame transitie te versnellen. Zeker omdat steeds meer bedrijven vanaf 2024 verplicht ESG-rapportages (Environmental, Social, Governance, red.) moeten uitbrengen over hun duurzaamheidsbeleid en -prestaties.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!