Twee miljoen mensen bezochten online kieswijzers in maart


Ter oriëntatie en hulp bij de gemeenteraadsverkiezingen hebben vorige maand meer dan twee miljoen personen van 18 jaar en ouder één van de vier online kieswijzers bezocht (16%, 2.132.000 personen van 18 jaar en ouder). Dat blijkt uit de bereikscijfers van GfK DAM over de maand maart.
Gemeentekieswijzer.nl - de site die de Persgroep dit jaar introduceerde - eigent zich onmiddellijk een belangrijke rol toe. Samen met Stemwijzer heeft de nieuwkomer het hoogste bereik behaald, gevolgd door MijnStem en Kieskompas.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOnline kieswijzers zijn zeer belangrijk voor met name startende kiezers. Bijna een kwart van de kiesgerechtigde jongeren (23%, 18-24 jaar) bezocht één of meer van de genoemde online kieswijzers.
Het online bereik is onder hoger opgeleiden duidelijk hoger dan onder lager opgeleiden, er is geen verschil tussen mannen en vrouwen. Qua regio werd het hoogste online bereik in de drie grote gemeenten en randgemeenten behaald.

In regio Noord werd het minste bereik behaald als resultaat van het klein aantal gemeenten waarin dit jaar verkiezingen werd gehouden.
Overigens had de Persgroep ook een goede maand met AD, dat zijn hoogste online maandbereik tot nu toe behaalde, met meer dan 6,6 miljoen personen (46,3%, leeftijd 13 jaar en ouder).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid