Overslaan en naar de inhoud gaan

Twee miljoen mensen bezochten online kieswijzers in maart

Als nieuweling is de Gemeente Kieswijzer van de Persgroep direct belangrijk als online kieswijzer gemeenteraadsverkiezingen.
Miniatuurvoorbeeld
Marijnissen (SP) en Pechtold (D66)
© ANP
Miniatuurvoorbeeld
Marijnissen (SP) en Pechtold (D66)
© ANP

Ter oriëntatie en hulp bij de gemeenteraadsverkiezingen hebben vorige maand meer dan twee miljoen personen van 18 jaar en ouder één van de vier online kieswijzers bezocht (16%, 2.132.000 personen van 18 jaar en ouder). Dat blijkt uit de bereikscijfers van GfK DAM over de maand maart.

related partner content for mobile comes here

Gemeentekieswijzer.nl - de site die de Persgroep dit jaar introduceerde - eigent zich onmiddellijk een belangrijke rol toe. Samen met Stemwijzer heeft de nieuwkomer het hoogste bereik behaald, gevolgd door MijnStem en Kieskompas. 

Online kieswijzers zijn zeer belangrijk voor met name startende kiezers. Bijna een kwart van de kiesgerechtigde jongeren (23%, 18-24 jaar) bezocht één of meer van de genoemde online kieswijzers.

Het online bereik is onder hoger opgeleiden duidelijk hoger dan onder lager opgeleiden, er is geen verschil tussen mannen en vrouwen. Qua regio werd het hoogste online bereik in de drie grote gemeenten en randgemeenten behaald.

Online bereik
GfK DAM

In regio Noord werd het minste bereik behaald als resultaat van het klein aantal gemeenten waarin dit jaar verkiezingen werd gehouden. 

Overigens had de Persgroep ook een goede maand met AD, dat zijn hoogste online maandbereik tot nu toe behaalde, met meer dan 6,6 miljoen personen (46,3%, leeftijd 13 jaar en ouder).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in