Overslaan en naar de inhoud gaan

10 inzichten voor effectieve inzet van evenementen

Sanoma en RAI Amsterdam hebben afgelopen najaar een aantal onderzoeken uitgevoerd op de vt wonen&design beurs
Miniatuurvoorbeeld
© Sanoma
Miniatuurvoorbeeld
© Sanoma

In samenwerking met onderzoekbureau Validators werden vijf verschillende onderzoekstechnieken ingezet om het gedrag van bezoekers te registreren. De combinatie van eyetracking, huidgeleidingssensoren, interviews, een impliciete associatietest en een ROI-analyse leidde tot bevindingen die exposanten en organisatoren van consumentenbeurzen direct kunnen toepassen. Hiermee is opnieuw aangetoond dat een beurs een kwalitatief goed en kosteneffectief kanaal is.

related partner content for mobile comes here

Tien concrete adviezen voor exposanten van consumentenbeurzen

  1. Stel realistische doelen en verwachtingen; het bereik is beperkt, maar de kwaliteit en impact zijn groot
  2. Houd rekening met de focus van het evenement; bezoekers oriënteren zich met name op hetgeen zij verwachten
  3. Toon inspirerende en aansprekende producten of bied een beleving om beursbezoekers te verleiden.
  4. Maak duidelijk wat het merk en de stand te bieden heeft;
  5. Zorg voor een brede collectie aan producten die verschillende typen bezoekers aanspreekt
  6. Houd bezoekers langer in de stand; meer emoties, meer acties en een langere bezoekduur verhogen de kans op merkherinnering.
  7. Laat bezoekers je producten voelen of zorg voor beleving;
  8. Plaats het logo of de merknaam dicht bij de producten voor een grotere kans op merkoverdracht
  9. Wees informatief en zorg voor een tastbare herinnering
  10. Zorg voor een goede vindbaarheid en opvolging online  
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in