
In samenwerking met onderzoekbureau Validators werden vijf verschillende onderzoekstechnieken ingezet om het gedrag van bezoekers te registreren. De combinatie van eyetracking, huidgeleidingssensoren, interviews, een impliciete associatietest en een ROI-analyse leidde tot bevindingen die exposanten en organisatoren van consumentenbeurzen direct kunnen toepassen. Hiermee is opnieuw aangetoond dat een beurs een kwalitatief goed en kosteneffectief kanaal is.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftTien concrete adviezen voor exposanten van consumentenbeurzen
- Stel realistische doelen en verwachtingen; het bereik is beperkt, maar de kwaliteit en impact zijn groot
- Houd rekening met de focus van het evenement; bezoekers oriënteren zich met name op hetgeen zij verwachten
- Toon inspirerende en aansprekende producten of bied een beleving om beursbezoekers te verleiden.
- Maak duidelijk wat het merk en de stand te bieden heeft;
- Zorg voor een brede collectie aan producten die verschillende typen bezoekers aanspreekt
- Houd bezoekers langer in de stand; meer emoties, meer acties en een langere bezoekduur verhogen de kans op merkherinnering.
- Laat bezoekers je producten voelen of zorg voor beleving;
- Plaats het logo of de merknaam dicht bij de producten voor een grotere kans op merkoverdracht
- Wees informatief en zorg voor een tastbare herinnering
- Zorg voor een goede vindbaarheid en opvolging online
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee