Peroni maakt branded opera
De kunstuiting moet het typisch Italiaanse karakter van het biermerk onderstrepen, aldus Peroni.
De opera wordt uitgevoerd in de open lucht, in traditionele Italiaanse stijl, echter met een moderne twist in de vorm van audiovisueel spektakel, en gaat later ditt jaar op toer door Groot-Brittannië.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaLucy Jordan, directeur customentenmarketing bij Miller Brands (eigenaar van Peroni) zegt tegen het Britse Marketingweek: ‘Opera Di Peroni combineert Nastro Azzurro’s kernwaarden (stijlvol en van deze tijd) met authentiek Italiaanse entertainment. De voorstelling zal onze kerndoelgroep aanspreken, maar ook een nieuwe generatie operafans.’
De opera wordt ondersteund met advertising en een digitale campagne. The Guardian is mediapartner.
Internationale merken doen het goed in Groot-Brittannië. De ‘world beer’ markt groeit daar drie keer zo snel als de totale pilsmarkt. Bierbrouwers haken hier op in. Miller dus met Nastro Azurro, maar ook Heineken heeft deze zomer een grote Britse campagne gepland voor Birra Moretti.
Bron: Marketingweek
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid