Overslaan en naar de inhoud gaan

Kranten afhankelijker van papier

De krantenoplagen dalen, maar het inkomstenaandeel die krantenconcerns uit de papieren oplage halen, is groter dan voorheen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Krantenoplagen dalen, papierkosten stijgen en digitale activiteiten worden opgezet. Toch zijn bij TMG en Wegener de inkomsten uit de betaalde papieren oplage een groter deel gaan uitmaken van de totale omzet dan voorheen. Dit blijkt uit het rapport ‘Mediamonitor, mediabedrijven en mediamarkten 2011’ dat het Commissariaat voor de Media 3 juli uitbrengt.

related partner content for mobile comes here

Zorgden de inkomsten uit de papieren oplage bij TMG in 2007 nog voor 39 procent van de omzet, in 2011 is dat 47 procent. Bij Wegener stijgt het oplageaandeel in de omzet van 34 procent in 2007 naar 40 procent in 2011.

Het rapport van het Commissariaat voor de Media stelt vast dat TMG en Wegener de toegenomen afhankelijkheid van de papieren uitgaven als een groot risico zien. Er wordt dan ook ingezet op een toekomst in het digitale domein.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in