‘Op een event als Marcom vind ik het vaak lastig een keuze te maken uit het aanbod sprekers. Er is zoveel, de tijd is beperkt en je moet ook nog tijd vinden om op je in te laten werken wat je hoort. Als redactie jagen we altijd op mooie verhalen, maar vooral de vergezichten zijn interessant. Je proeft het sentiment, de richting waarin bedrijven durven denken. Zelf zoek ik vooral naar organisaties met bijzondere plannen die liftend op de economische energie van dit moment grote stappen willen maken.
Paul Blok
Als ik echt zou moeten kiezen voor één spreker die ik graag hoor, kies ik voor Paul Blok. Geen marketeer on the spot, maar als strategisch marketingadviseur wel iemand die met z’n poten in de modder staat en bedrijven helpt heel gericht te werken aan het behalen van doelstellingen. En niet de minste bedrijven overigens. Wat daarbij komt kijken is interessant, het proces dat eraan vooraf gaat is vaak nog veel interessanter want het raakt aan hele existentiële vragen die je jezelf moet stellen. Bijzonder aan zijn aanpak is de vanzelfsprekende digitale benadering waarvoor hij kiest en de visualisatie van ‘het probleem’, ‘de weg’ en ’de oplossing’.
Die visualisaties alleen al zijn tailormade infographics waar je zo een half uur boven kunt hangen terwijl processen voor je ogen gaan leven. Marketingstrategie zonder standaard antwoorden, zonder standaard praatje-plaatje, creatief maar wel zeer resultaatgedreven en met duidelijke doelstellingen. Ik reken dus stiekem op een paar insights van Paul die ei-gen-lijk niet bestemd zijn voor het grote congrespubliek, maar wel voor de insiders op Marcom. ‘
Nieuwsgierig naar de sprekers en het programma? Bekijk hier het overzicht. Met meer dan 100 sprekers en 12.500 m2 aan informatie, inspiratie en netwerkmogelijkheden is Marcom dé playground for professionals. Alles wat je moet weten op jouw vakgebied in twee dagen op één locatie. Meld je hier gratis aan.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!