Het Nederlandse Spot On richt zich puur op audioreclames

De twee ondernemers willen de advertentiebudgetten van merken voor audio beter benutten dan bestaande partijen.

Stan Steeghs en Luuk van Meijel
Afbeelding: Spot On

Het splinternieuwe mediabedrijf Spot On wil de volledige digitale audiostrategie van merken verzorgen. Spot On richt zich op platformen als Spotify, Google Podcasts en Apple Podcasts en maakt audioreclames voor het MKB en grote adverteerders. 

Oprichters

De oprichters van het Amsterdamse Spot On zijn Stan Steeghs en Luuk van Meijel. Steeghs werkte jarenlang bij muziekmaatschappijen zoals Universal Music Group en Warner Music Group. Ook heeft hij ervaring in de wereld van strategie, sales en marketing rondom podcasts. Zijn compagnon Van Meijel heeft via zijn onlinemarketingbureau naar eigen zeggen ruim honderd bedrijven geholpen met digitale marketing en advertentiecampagnes. 

Google Analytics

Spot On bedenkt na een briefing van de adverteerder een audiostrategie (op jaarbasis) en ontwikkelt audiocampagnes. Die past het mediabedrijf gedurende de looptijd aan om resultaten te optimaliseren. Die resultaten zijn terug te zien in een rapportage, waarna de adverteerder besluit of hij door wil gaan met Spot On. Het mediabedrijf zegt met native sprekers te werken die audioreclames in allerlei talen kunnen inspreken. Zo kan de adverteerder zijn boodschap ook buiten Nederland promoten.

De url's van de audio-advertenties bevatten tags van bijvoorbeeld Google Analytics. Zo houden Spot On en de adverteerder bij hoeveel podcastluisteraars doorklikken naar een website en in hoeverre ze bijdragen aan de conversie. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie