Er wordt meer duidelijk rond de voorgenomen reorganisatie van Hearst Netherlands en de titels die de uitgever wil behouden of schrappen.
Hearst Netherlands wil stoppen met het uitgeven van acht van de twintig merken in Nederland (zes hoofdmerken en twee submerken):
A. Voorgenomen beëindiging van de uitgeeflicentie:
National Geographic Traveler (reguliere edities en National Geographic specials blijven bij Hearst)
Elle Eten.nl
Vogue
Vogue Living
Glamour
Condé Nast, eigenaar van de merken Vogue, Vogue Living en Glamour heeft de intentie deze merken met een nieuwe partner in Nederland uit te gaan geven.
B. Voorgenomen beëindiging van de activiteiten (wat betekent dat deze titels of een nieuwe eigenaar moeten krijgen, of verdwijnen):
Esquire
Designer Vintage
Fiscalert
C. Het voorgenomen merkportfolio van Hearst Netherlands ziet er als volgt uit:
1. Quote
2. Quest
3. National Geographic
4. ELLE
5. ELLE Decoration
6. Cosmopolitan
7. Harper's Bazaar
8. Women's Health
9. Men's Health
10. Runners World
11. Bicycling
12. JAN
Naast de voorgenomen portfolioreductie worden in het kader van de reorganisatie ook andere maatregelen overwogen.
Eelco Parie, partner bij Coebergh Communicatie, het bureau dat de communicatie rond Hearst doet, zei eerder: 'Op 6 mei is er een adviesaanvraag naar de OR gegaan en zijn alle medewerkers op de hoogte gebracht. Op 31 mei wil men zoals het er nu naar uitziet bekendmaken wat de plannen zijn en wat de nieuwe koers wordt.'
Hearst Netherlands meldt dat 'de eerder in gang gezette veranderingen op het gebied van consumentengedrag, adverteerdersbehoeften en mediaconsumptie door de covid19 pandemie versneld zijn. Om aan de veranderende eisen van consumenten en adverteerders te voldoen moeten we onze onderneming transformeren.'
Zie ook: Audax staakt jeugdbladen CosmoGirl, Girlz en Hitkrant
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!