Evert, pas op!

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

"Nederland heeft sinds 24 maart 2005 een nieuw waarschuwingssymbool voor roddeljournalistiek. Het teken in de vorm van een muilkorf is een initiatief van . Het is een indicatie voor programma’s, bladen en websites waarbij de journalistieke norm van hoor en wederhoor met voeten wordt getreden. Er is gekozen voor de muilkorf, omdat mensen zich lastig kunnen weren tegen extreme en soms onjuiste berichtgeving in de media. De muilkorf staat symbool voor hun onmacht.

Programma’s als RTL Boulevard, bladen als Story, Privé en Weekend en websites als Zij Online maken zich volgens TG Blender schuldig aan onzorgvuldige berichtgeving. Door deze media te voorzien van het waarschuwingssymbool weet het publiek voortaan dat zij eenzijdig worden geïnformeerd.

Het pictogram met de muilkorf wordt via een stickercampagne geïntroduceerd. Een ander onderdeel van de campagne bestaat uit de theatervoorstelling HIPP. die op 31 maart in première gaat in het Amsterdamse theater . In deze voorstelling laat TG Blender zien hoe dramatisch de consequenties van onzorgvuldige berichtgeving kunnen zijn."

Volgens mij gaan en hier behoorlijk wakker van liggen. Dit wordt het einde van de roddeljournalistiek.

Wat TG Blender er niet bij verteld is wat de criteria zijn. Wat mij betreft mag er op ook een sticker geplakt worden. En hoe plak je in godsnaam een sticker op ?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie