Het is een rare trend. Metershoge afbeeldingen met wat getallen en plaatjes. Ze noemen het infographics. Zelden komt er een voorbij die een onderwerp echt veel duidelijker maakt.
Nee hè, niet weer een Harlem Shake variant. Niet weer een filmpje van een reclamebureau dat grappig probeert te doen. Wees gerust, dit is de eerste Harlem Shake video die anders is. Inhaken op de term 'Shake'.
Zit je te wachten op Helga van Leur krijg je een arme sloeber in beeld die net even anders het weerbericht de huiskamer in brengt. Het verrassingseffect en de huiskamer, daar gaat het in deze campagne over.
SAIH is een Noorse studentenorganisatie die zich bezighoudt met ontwikkelingssamenwerking. Af en toe maken ze ook een campagne. En als ze dat doen, doen ze het goed. Ondanks beperkte financiële middelen. De nieuwste campagne is leuk. Misschien wel de leukste sociale campagne van het jaar.
Op 23 augustus 2012 rende Kim Chiara Goede een rondje door Amsterdam. Verrek, dacht Kim toen ze haar route na afloop bestudeerde: dat lijkt wel een pinda! En ze poste de pinda op Facebook. Vrienden reageerden enthousiast over de vorm en de verzoekjes stroomden binnen: een vis, een schemerlamp, een motorfiets, een ananas, een steelpannetje, een My Little Pony.. De volgende vorm werd dus een My Little Pony.
Opmerkelijk. In korte tijd verschenen er twee campagnes met een make-up artiest in de hoofdrol. En niet zo maar make-up artiesten. Ware YouTube helden heb ik mij laten vertellen.
Dit portret van een moderne Mad Man in Shanghai is populair sinds dat deze online kwam een week geleden. En terecht. Het is een fraai portret van, zoals de makers zelf zeggen, een moderne Mad Man in Shanghai. "An American advertising producer in Shanghai tries to sell fast food to the Chinese."
We hebben een probleem. Onze naam is 'Communicatie', onze website noemen we daarom 'Communicatie Online'. Logisch. En op Twitter? @communicatwit. Maar dat bekt niet. Het klinkt zelfs een beetje vies. Dat willen we dolgraag veranderen, maar we weten niet hoe.