Overslaan en naar de inhoud gaan

'Creative Jam Session' moet creatieven veilige haven bieden

Het netwerk is bedoeld om de creatieve industrie via verschillende evenementen maandelijks samen te brengen.
CJS
CJS

Het Amsterdamse bureau We Are Pi, vorig jaar door AdAge nog uitgeroepen tot Small Agency of the Year, heeft de branding en lancering verzorgd voor het initiatief van Omena Ukeleghe (Deloitte Amsterdam) om een nieuwe community op te richten: Creative Jam Session, kortweg CJS. Het netwerk is bedoeld om creatieven via verschillende evenementen maandelijks samen te brengen. 

related partner content for mobile comes here

Safe space

Ukeleghe ontdekte dat er, ondanks de levendige creatieve gemeenschap in Amsterdam, geen safe space was voor diverse professionals om elkaar te ontmoeten, te netwerken, te delen en samen te werken. 'In het spoor van Covid en Black Lives Matter moet de creatieve gemeenschap van Amsterdam haar rol opnieuw beoordelen, niet alleen als een wereldwijde hub voor de creatieve industrie, maar ook als een omgeving waar divers talent kan gedijen. Hierin speelt CJS een cruciale rol.'

Een keer per maand - op zondag - komt het netwerk bij elkaar via zogenaamde jamsessies als lezingen en panels, georganiseerd door verschillende leden van de Amsterdamse creatieve gemeenschap. Elk evenement dient als een veilige haven voor het bespreken van thema's als geestelijke gezondheid en racisme op de werkplek.

'De manier waarop we praten over cultuur, identiteit en verschil verandert. Creative Jam Session vertegenwoordigt een nieuwe golf van D & I (diversity and Inclusion) netwerken die een meer informele en intieme benadering van hun evenementen en discussies hanteren', legt Alex Bennett Grant uit, oprichter en ceo van We Are Pi.

Tekst loopt door onder de foto.

CJS
CJS

Betoog Cannes Lions

Grant deed tijdens Cannes Lions Live in zijn indrukwekkende betoog Before you shoot (your next campaign) de oproep op om actie te ondernemen 'against the ad industry’s dirty secret of racist casting calls'. Uit onderzoek van We Are Pi onder 'ruim 500 vakgenoten bij bureaus, merken en productiemaatschappijen', bleek dat 70% vindt dat reclames niet zwart genoeg zijn en daarmee niet de echte, diverse maatschappij verbeelden.

Credits:

Brand: Creative Jam Session
Founder: Omena Ukeleghe
Team: Richard Lue, Marie Gbegnedji, Erik Adofo Mensah

Agency: WE ARE Pi
CEO: Alex Bennett Grant
Business Director: Agathe Derrstroff
Head of Strategy: Mark Lester
Strategist: Paris Bethel
Design Lead: Seth Josephs
Designer: Fleur Ellis
Editor: Richard Hu

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in