DOOH exploitant Mundu wil groeien in de digital out of home (DOOH) markt met de overname van opgeLED! uit Amsterdam. Door deze schaalvergroting groeit Mundu naar een landelijk dekkend netwerk van tachtig digitale schermen.
De organisaties zijn complementair aan elkaar in netwerk, klanten en medewerkers. De activiteiten van opgeLED! worden in de organisatie van Mundu geïntegreerd en voortgezet onder de naam Mundu.
Het Groningse Mundu exploiteert een landelijk digitaal netwerk van rijkswegmasten en rondweg billboards voor lokale, regionale en nationale klanten en biedt vooral dekking buiten de Randstad. OpgeLED! uit Amsterdam verzorgt de exploitatie van digitale grootformaat billboards en landscapes op drukke verkeerspunten.
Het team van opgeLED! verhuist mee. Mundu opent op korte termijn een tweede vestiging in de Randstad. De directie bestaat per 1 oktober uit Mike Kolker en Thijs Rotman.
Rotman: 'Het digitale netwerk van opgeLED! is een sterke aanvulling op ons eigen netwerk. We groeien in digitale reclamemasten, maar zijn nu ook een speler van formaat in high traffic billboards, waardoor we met beide proposities een nog beter verhaal hebben richting adverteerders en mediabureaus.'
Kolker: 'Daarnaast is het onze verwachting dat de DOOH markt de komende jaren verder zal consolideren. Mundu wil daarin een actieve rol spelen.'
Rob Nienhuis, salesdirector opgeLED!, zegt dat het bedrijf afgelopen voorjaar op zoek is gegaan naar de juiste partij om een zwaardere organisatie te creëren. 'De DOOH markt kent de afgelopen jaren een forse, aanhoudende groei. Met de aanzienlijke, landelijke vergroting van onze gezamenlijke netwerken, waarbij dekking in zowel de grotere steden als langs de drukkere snelwegen in Nederland is gegarandeerd, zijn we in staat om een attractieve partner te blijven. We geloven beiden in sterke groei van digital out of home op korte termijn.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!