Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat gaan KesselsKramer, Publicis, Roorda en JWT Amsterdam voor de Rijksoverheid doen?

De vier bureaus die openbare aanbesteding voor de Grote Campagnes van de Rijksoverheid hebben gewonnen, weten nog niet wie van hen welke…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Rijksoverheid heeft besloten al zijn campagnes in te delen in Grote Campagnes en Middelgrote en Kleine Campagnes. 

related partner content for mobile comes here

De Dienst Publiek en Communicatie selecteert via een voor ieder cluster vier bureaus. Met die bureaus wordt een raamovereenkomst gesloten van twee jaar. 

Voor de aanbesteding Middelgrote en Kleine Campagnes is nog geen shortlist bekend, de winnaars van de Grote Campagnes kregen gisteren het nieuws te horen.

Maar welk bureau welke campagne gaat doen, is nog niet bekend.  De specifieke campagnes worden via &;minicompetities&; verdeeld, en daarna worden Nadere Overeenkomsten gesloten. 

De Grote Campagnes hebben een mediabudget hoger dan 500.000 euro met mogelijke inzet van commercials. 

In 2013 ging het bijvoorbeeld om de campagne VanAnaarBeter, een aantal campagnes van de Belastingdienst, Geweld in huiselijke kring en de Oraandonatie-campagne.

Bij de Middelgrote en Kleine Campagnes ligt het budget tussen 150.000 en 500.000 of onder de 150.000. De Bob-campagne, Nix onder de 18, Burgernet en de campagne 4 en 5 mei zijn hier voorbeelden van.

In 2013 werden in totaal 20 campagnes gevoerd met een budget van boven de 150.000 euro.

De Rijksoverheid schreef in november vorig jaar een Europese aanbesteding uit voor het account mediastrategie en –planning. Deze werd gegund aan .

Ook in de printeditie van Adformatie die verschijnt op 14 november uitgebreid aandacht voor dit onderwerp.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in