Overslaan en naar de inhoud gaan

Over inspiratie, dromen realiseren en het volgen van een opleiding…

WELKOM OP HELDEN ONLINE - Vorig jaar geleden speelde de gedachte om te stoppen met Helden. Het was crisis in de bladenmarkt en onze…
Beeckestijn Business School

Werk verandert continu en dat vraagt om de juiste kennis en skills. Beeckestijn Business School helpt hiermee. Met compacte en praktische programma’s op verschillende niveaus binnen digital, marketing, cx, data en communicatie door 100% vakexperts.

Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Die studie maakte ineens weer de dolle kleine Barbara in me los. Ik raad het iedereen aan. Ik knapte uit elkaar van energie. En ineens, ergens half november, zag ik het licht. Ik kluste een presentatie in elkaar over wat Helden nu was en wat Helden in mijn enigszins stoute dromen zou gaan worden. Tijdens een lunchmeeting werd ik uitgedaagd om nog veel groter te dromen. ‘Ik moest nu maar eens gaan waarmaken wat ik in mijn hoofd had. En waar was het wachten op? Die Barendjes moesten maar eens echt gaan ondernemen en niet halfslachtig een blaadje blijven maken.’

De nachten na die meeting sliep ik niet. Minder dan een week later, zegde ik mijn baan op bij Endemol/FOX en een dag later deelde ik mijn vader Frits mee dat we gingen ondernemen, echt ondernemen. ‘We gaan een multimediaal platform maken, we worden social proof, we gaan evenementen produceren en op een dag gaan we ook nog een Helden legacy krijgen, merchandise en games.’

De beer was los. Met mijn spaargeld, dat ik er gelukkig niet doorheen had gejast in mijn goede jaren als presentatrice, kochten Frits en ik de aandelen van Helden terug en sinds begin dit jaar staan we weer op eigen benen. Ik word veertig, heb twee kleine kinderen van drie en één en heb in de afgelopen jaren nog nooit zo gebulkt van de energie.

Ik geniet dat ik dagelijks doe wat ik leuk vind, het mooiste blad van Nederland maken en nu ook nog een online platform lanceren. Met een onwijs jonge en enthousiaste club mensen zijn Frits en ik aan de leukste klus van mijn leven begonnen. Met mijn moeder Marijke als corrector en mijn zus als organisatrice van de evenementen hebben we ook nog eens een waar familiebedrijf. En Frits blijkt de beste salesmanager die ik me kan voorstellen.

Gelukkig bestaan we dus nog en bestaan we nu zelfs al weer vijf jaar. We hebben een feestje en vieren dit met een dubbeldik nummer en een splinternieuw platform. We hopen jullie als fans nog dichterbij de helden te brengen. We hopen dat jullie het platform omarmen. Uiteraard als jullie op- en of aanmerkingen  of tips hebben. Laat het dan weten.

Nieuwsgierig? Kijk dan op

Deze column schreef Barbara Barend op 6 mei 2014 bij de start van Heldenonline.nl

Barbara Barend volgde de bij Beeckestijn Business School in het najaar van 2013.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Beeckestijn Business School

Werk verandert continu en dat vraagt om de juiste kennis en skills. Beeckestijn Business School helpt hiermee. Met compacte en praktische programma’s op verschillende niveaus binnen digital, marketing, cx, data en communicatie door 100% vakexperts.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in