Overslaan en naar de inhoud gaan

Wal-Mart is buiten VS de weg kwijt

’s Werelds grootste retailer Wal-Mart slaagt er niet in om buiten zijn thuisland vaste voet aan de grond te krijgen. De rest van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

’s Lands wijs, ’s lands eer, daar hebben ze bij Wal-Mart nog nooit van gehoord. De retailgigant heeft zijn vleugels uitgeslagen naar zulke uiteenlopende landen als Japan, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Zuid-Korea. Maar nergens loopt het echt lekker.

related partner content for mobile comes here

De reden: overal wordt dezelfde Wal-Mart-filosofie zonder pardon doorgevoerd, en dat valt slecht. Duitse consumenten stoorden zich aan de sleetse interieurs en de koude atmosfeer in de winkels, de werknemers hadden geen zin om elke morgen verplicht het Wal-Mart-lied aan te heffen en collega’s te moeten verklikken die een scheve schaats reden.

Gevolg: alle Duitse vestigingen zijn gesloten. In Japan slaat de eenzijdige nadruk op lage prijzen niet aan: de consument is daar veel gevoeliger voor kwaliteit dan voor koopjes. En in Zuid-Korea is Wal-Mart na acht jaar ook alweer vertrokken, omdat men daar toch liever goede service en kleine supermarkten heeft dan gigantische fabriekshallen vol levensmiddelen.

Bron: L’Expansion

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in