Overslaan en naar de inhoud gaan

Joost: de wereldwijde tv-reclamemachine

Vannacht bracht The Venice Project van Niklas Zenström en Janus Friis, bedenkers van Kazaa en Skype, een tweede beta-versie uit van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vannacht bracht The Venice Project van Niklas Zenström en Janus Friis, bedenkers van Kazaa en Skype, een tweede beta-versie uit van de videospeler .

related partner content for mobile comes here

Het ding dat via een groot aantal kanalen mondiaal televisie wil verspreiden is grotendeels in Nederland gemaakt. Joost moet u dus volgen.

Ik sprak met de technische baas. Wat bleek: techniek is belangrijk maar het gaat The Venice Project vooral om de content, en meer nog om de ontwikkeling van mondiale reclame. Mediabureaus moeten oppassen, zegt Joost.

Dat is de verrassende stellingname van Dirk-Willem van Gulik, de technisch directeur die ik interviewde in Leiden in een pand dat niet zichtbaar mag zijn als ontwikkelcentrum voor Joost.

Joost ontkent ten stelligste dat ze met tv-kabelbedrijven gaat concurreren, maar ik weet het zo net nog niet.
En tv-zenders? Die kunnen, zegt Van Gulik, op Joost gewoon met eigen kanalen komen. Ze kunnen de opbrengsten uit reclame delen en krijgen ineens een mondiaal publiek.

Joost zet vooral in op het regelen van de reclame en ziet zich wel als concurrent van bijvoorbeeld mediabureaus.

Lijkt me trouwens een ideaal project voor Rupert Murdoch, de mediamagnaat die zo graag de hele wereld wil bestrijken.

Het interview is in zijn geheel te lezen en de kern staat in een .

presenteert zich als eerste grote adverteerder op Joost.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in