Villa DM en TAPPS in verrijking e-mailadressenbestanden


De bestandseigenaren stelden (een deel van) hun bestanden ter beschikking, in ruil voor de verrijking ervan door de toevoeging van de antwoorden op de voornamelijk sociodemografische en lifestyle vragen uit de enquête. Daarmee stijgt de kwaliteit en ook de waarde van hun e-mail bestand aanzienlijk.
Bedrijven die zelf geen e-mail bestand ter beschikking stelden, konden vragen aan de enquête toevoegen. Zij betaalden voor de antwoorden op hun vraag en kregen de beschikking over de betreffende e-mail adressen, als er ook een opt-in werd afgegeven. Enkele participanten waren: Homburg Participaties, Daimler Chrysler Nederland, Batavus en VacanSoleil.‘De samenwerking tussen Villa DM en TAPPS geeft een impuls aan de beschikbaarheid van kwalitatieve e-mail adressen met een opt-in verklaring. Ook de combinatie tussen e-mail adres en de NAW gegevens biedt mogelijkheden voor geavanceerde DM campagnes en intelligente segmentatie. Het e-mail bestand dat zo is ontstaan is in feite de digitale versie van de grote consumentenbestanden die op de markt zijn’, laten Villa DM en TAPPS weten.
De online consumentenenquête ging naar de bestanden van onder meer Radio 538, Lycos.nl, ElmarReizen.nl en Kranten.com. Deze werden onderling tegen elkaar ontdubbeld en uit naam van de betreffende bestandseigenaar verzonden. Behalve sociodemografische en de gesponsorde lifestyle vragen, werd iedereen gevraagd om aan te geven of men voor commerciële boodschappen benaderd mocht worden (wettelijke opt-in verklaring).
‘De bestanden voldoen aan alle in de Wet en de strenge DDMA e-mail code gestelde eisen’, aldus Govert van Eerde, directeur van TAPPS. ‘De beschikbaarheid van deze adressen met een uitgebreid profiel stelt ons in staat om voor vrijwel ieder type adverteerder een goed responderende en kostenefficiënte e-mail campagne te versturen.’
Villa DM is een adviesbureau voor doelgroepsegmentatie en –analyse ten behoeve van direct mail, telemarketing, e-mail, internet en sms-acties.
TAPPS adviseert over en verzorgt verzending van e-mailcampagnes, en verhuurt bestanden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid