Overslaan en naar de inhoud gaan

Villa DM en TAPPS in verrijking e-mailadressenbestanden

Villa DM en TAPPS voerden een online consumentenenquête uit onder een adressenbestand van ruim een miljoen, samengesteld uit de adressen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De bestandseigenaren stelden (een deel van) hun bestanden ter beschikking, in ruil voor de verrijking ervan door de toevoeging van de antwoorden op de voornamelijk sociodemografische en lifestyle vragen uit de enquête. Daarmee stijgt de kwaliteit en ook de waarde van hun e-mail bestand aanzienlijk.
Bedrijven die zelf geen e-mail bestand ter beschikking stelden, konden vragen aan de enquête toevoegen. Zij betaalden voor de antwoorden op hun vraag en kregen de beschikking over de betreffende e-mail adressen, als er ook een opt-in werd afgegeven. Enkele participanten waren: Homburg Participaties, Daimler Chrysler Nederland, Batavus en VacanSoleil.‘De samenwerking tussen Villa DM en TAPPS geeft een impuls aan de beschikbaarheid van kwalitatieve e-mail adressen met een opt-in verklaring. Ook de combinatie tussen e-mail adres en de NAW gegevens biedt mogelijkheden voor geavanceerde DM campagnes en intelligente segmentatie. Het e-mail bestand dat zo is ontstaan is in feite de digitale versie van de grote consumentenbestanden die op de markt zijn’, laten Villa DM en TAPPS weten.

related partner content for mobile comes here

De online consumentenenquête ging naar de bestanden van onder meer Radio 538, Lycos.nl, ElmarReizen.nl en Kranten.com. Deze werden onderling tegen elkaar ontdubbeld en uit naam van de betreffende bestandseigenaar verzonden. Behalve sociodemografische en de gesponsorde lifestyle vragen, werd iedereen gevraagd om aan te geven of men voor commerciële boodschappen benaderd mocht worden (wettelijke opt-in verklaring).
‘De bestanden voldoen aan alle in de Wet en de strenge DDMA e-mail code gestelde eisen’, aldus Govert van Eerde, directeur van TAPPS. ‘De beschikbaarheid van deze adressen met een uitgebreid profiel stelt ons in staat om voor vrijwel ieder type adverteerder een goed responderende en kostenefficiënte e-mail campagne te versturen.’
Villa DM is een adviesbureau voor doelgroepsegmentatie en –analyse ten behoeve van direct mail, telemarketing, e-mail, internet en sms-acties.
TAPPS adviseert over en verzorgt verzending van e-mailcampagnes, en verhuurt bestanden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in