Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever verkoopt Sanex aan Colgate-Palmolive

Unilever heeft het merk Sanex voor 672 miljoen euro verkocht aan het Amerikaanse Colgate-Palmolive. Het concern koopt op zijn beurt de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Unilever betaalt daar 215 miljoen dollar voor. Het gaat onder meer om de merken Fab, Lavomatic en Vel. Voor beide deals geldt dat het gaat om de verkoop en aankoop van de merken, het intellectueel eigendom en de formules. Er zijn geen productiefaciliteiten in de deals opgenomen.

related partner content for mobile comes here

Unilever kreeg in handen toen het de persoonlijke verzorgingstak van Sara Lee overnam. Maar de Europese Commissie besliste dat Unilever het merk Sanex direct moest doorverkopen.

Unilever betaalde ongeveer 1,2 miljard euro in contanten voor Sara Lee-onderdelen, waaronder de merken Neutral, Zwitsal, Biotex en Prodent. Sanex had in 2010 een omzet van 187 miljoen euro, met name in West-Europa.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in