Overslaan en naar de inhoud gaan

Twitter en WPP sluiten deal

Nog geen twee maanden na de miljoenendeal met Publicis’ Starcom MediaVest Group tekent Twitter een overeenkomst met advertentiegigant WPP.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nog geen twee maanden na de met Publicis’ Starcom MediaVest Group tekent Twitter een overeenkomst met advertentiegigant WPP.

related partner content for mobile comes here

Twitter en WPP tekenden gisteren een strategische overeenkomst waardoor de twee bedrijven op veel gebieden gaan samenwerken. De deal heeft betrekking op meerdere onderdelen van WPP, zoals Group M, marketinginformatietak Kantar en digitale bureaus als Wunderman. De nadruk van de overeenkomst ligt op het gebied van data en analyses en moet moet WPP’s slagkracht op het gebied van data-driven marketing vergroten. WPP wil de Twitterdata gebruiken voor effectievere campagnes, betere targeting en actueler inzicht in klanten.

Noemde WPP’s ceo Martin Sorrell Twitter in februari nog , nu is hij ervan overtuigd dat ‘Twitters relevantie blijft groeien’. ‘Niet alleen als sociaal platform, maar ook als doorkijkje in actueel consumentengedrag. We zijn verheugd om deze uitgebreide strategische samenwerking aan te kondigen en te verzekeren dat Twitterdata een hoofdingrediënt in veel van onze disciplines is.’

Ook Twitter-ceo Dick Costolo is blij met de samenwerking: ‘Terwijl Twitter is gegroeid, zijn marketeers het platform gaan inzetten voor merkinzichten, het versturen van relevante en actuele berichten en voor klantonderzoek. Deze samenwerking zal klanten helpen door Twitter te koppelen aan WPP’s wereldklasse analyses, targeting en creatieve capaciteiten.’

Hoe de samenwerking precies vorm zal krijgen, wordt de komende weken en maanden naar buiten gebracht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in