Trend: merken moeten bijdragen aan een betekenisvol leven
Mensen zijn op zoek naar meer betekenis in het leven en merken moeten daarop aanhaken, schrijft Pauline Taks (TrendsActive).
Dat Raymond Cloosterman van Rituals werd uitgeroepen tot Marketeer of the Year 2019 is niet alleen te danken aan een goede retailstrategie. Het zijn vooral de verhalen rondom de Ritualsproducten en de beleving in de winkels die aansluiten bij waar de consument naar zoekt: spiritualiteit, rust en bezinning. Dit is slechts een van de vele voorbeelden van merken die begrijpen dat mensen op zoek zijn naar meer betekenis in het leven. Waar komt die zoektocht naar betekenis vandaan? En hoe sluiten wij daar als merk op aan?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidMerken moeten ons leven zin geven? Vroeger gingen mensen daarvoor naar de kerk. Ook voor spiritualiteit, bezinning en rust. Marketeers zijn de nieuwe dominees en priesters. Laat ons bidden tot Unox-worst en Nivea-smeersels.