Overslaan en naar de inhoud gaan

Smart IM breidt diensten uit met Marketplace Marketing

Online marketingbureau Smart IM kondigt lang voorziene dienstuitbreiding aan.
Smart IM

Door het effectief en efficiënt inzetten van de verschillende disciplines van de online marketing binnen onze full-funnel-strategie kunnen wij onze klanten online succes blijven beloven.

Lees meer

Als een van de grondleggers van de Nederlandse zoekmachinemarketing werd Smart Internet Media in 2003 opgericht. Fris en vol ambitie maakten onze specialisten een vliegende start, en ons bedrijf groeide al snel uit tot een full-funnel online marketingbureau, waarbinnen de afdelingen SEO, SEA en CRO nauw samenwerken. Succes voor onze klanten betekent succes voor ons: natuurlijk zijn we blij als het goed gaat, maar toch proberen we altijd net dat beetje meer te leveren.

Lees minder
Marketplace
Marketplace

Smart IM gaat haar clientèle voortaan ook voorzien van gefundeerd advies inzake marketplace-strategie. Het data-driven marketingbureau speelt hiermee in op de enorme vraag vanuit de markt.

E-commercewereld voorgoed veranderd

Het e-commercelandschap verandert voortdurend. Marketplaces zijn in opkomst en zullen naar verwachting doorgroeien tot 40% van de retailmarkt. Zeker nu Amazon begin 2020 naar Nederland komt, is het een markt waar je als retailer niet langer omheen kunt. Meer dan de helft van alle zoekopdrachten in Duitsland en de VS begint op Amazon, momenteel start 16% van de consumenten in Nederland zijn online zoektocht direct bij een marketplace.

Daarbij hebben we In Nederland in 2018, naast aankopen op marketplaces als Bol.com, al voor driehonderd miljoen euro gekocht op het Duitse platform van Amazon. De verwachting is dat deze cijfers met de komst van Amazon.nl explosief gaan toenemen.

Geen bedreiging maar kansen

Zoekopdrachten worden in Nederland nu nog grotendeels verricht via Google, maar de verwachting is dat hier verandering in gaat komen. Hoewel er vanuit de markt ook bedenkingen worden geuit, bieden de ontwikkelingen volgens CEO van Smart IM, Bas de Goeje, vooral enorm veel potentie. “Mits je er op tijd op inspeelt en er met een goed doordachte en berekende strategie instapt, valt er veel winst te behalen.” Zaken als assortiment en prijsstelling, accountkeuze en opzet maar ook productomschrijvingen en content dienen goed te worden doordacht. Ook adverteren op marketplaces en het evalueren van de strategie vragen onverdeelde aandacht. Nederlandse leveranciers (vendors) en verkopers (sellers) kunnen alvast een Central Account voor Nederland aanmaken. Maar waar dient men op te letten? Wat zijn de spelregels? Amazon heeft – net als Google – strenge en geheel eigen richtlijnen. Elke marketplace heeft eigen regels inzake vindbaarheid, content en performance. Penalty's, en daardoor slechtere zichtbaarheid, zijn onvermijdbare gevolgen als hier niet juist aan wordt voldaan.

Klanten klaarstomen voor succes in het nieuwe e-commercetijdperk

Als grondlegger van SEO in Nederland en koploper op gebied van SEA, kent Smart IM de kneepjes van het vak als geen ander. “Wij willen aan de enorme vraag vanuit de klanten voldoen en geven daarom nu ook invulling aan de gehele marketplace- en Amazon-strategie". Wordt er voldaan aan de ‘retail readiness’ ofwel de minimum productstandaard, zoals voldoende reviews en kwalitatieve afbeeldingen? Ga je vanuit de marketplace de concurrentie aan met je eigen website? Hoe haal je het beste uit Amazon Advertising en hoe optimaliseer je de organische zichtbaarheid op Amazon?

Amazon is met haar eigen terminologie een geheel eigen tak van sport. Als je aan bal wil blijven, moet alles van A tot Z goed opgezet worden. Bas de Goeje: “Heel de markt waarin wij opereren verandert. Wij zijn er helemaal klaar voor. Smart IM heeft alles in huis om haar klanten te begeleiden in het realiseren van een lucratieve plek in de top 25 marketplaces, waaronder grote namen als AliExpress, eBay en nu ook Amazon.”

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Stefan

Wat een schaamteloze zelfpromotie. Elk online marketing bureau of full service e-commerce partij doen dit al jaren. Ik zou dan toch voor een ervaren bureau kiezen.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Smart IM

Door het effectief en efficiënt inzetten van de verschillende disciplines van de online marketing binnen onze full-funnel-strategie kunnen wij onze klanten online succes blijven beloven.

Lees meer

Als een van de grondleggers van de Nederlandse zoekmachinemarketing werd Smart Internet Media in 2003 opgericht. Fris en vol ambitie maakten onze specialisten een vliegende start, en ons bedrijf groeide al snel uit tot een full-funnel online marketingbureau, waarbinnen de afdelingen SEO, SEA en CRO nauw samenwerken. Succes voor onze klanten betekent succes voor ons: natuurlijk zijn we blij als het goed gaat, maar toch proberen we altijd net dat beetje meer te leveren.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in