Overslaan en naar de inhoud gaan

Tijdsverschil drukt Olympische kijkcijfers

De Stichting Kijk Onderzoek (SKO) verwacht dat de in Nederland onhandige uitzendtijdstippen van Olympische sportwedstrijden de kijkcijfers…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wegens het tijdsverschil met China zijn de sportbeelden in Nederland vooral ‘s nachts en in de vroege ochtend te zien. Naar verwachting zullen op kantoren mensen vaker uitwijken naar internet. In 2004 in Athene werd er, naar Nederlandse begrippen, wel op gunstige tijdstippen uitgezonden. De openingsceremonie scoorde destijds bijna vier miljoen kijkers. De best bekeken Olympische wedstrijd in 2004 was de finale 100 meter zwemmen voor mannen met 3,7 miljoen kijkers.

related partner content for mobile comes here

De NOS komt de kijkers tegemoet door de nachtelijke sporten overdag volop de ruimte te geven in samenvattingsuitzendingen. Bovendien wordt het avondprogramma van Mart Smeets vooraf opgenomen. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in